flessen niet leegdrinken

mijn zoontje is 4,5 maand. Hij krijgt 5 voedingen:

7.00 180 water  + 6 schepjes nutrilon+ 2 schepjes jbpm
10.00 fruit
11.00 180 water  + 6 schepjes nutrilon+ 2 schepjes jbpm
15.00 idem
19.00 idem
22.30 210 water + 7schepjes nutrilon + 2 eetlepels rijstebloem

De laatste voeding gaat meestal helemaal op. De andere flessen overdag zijn best moeilijk, geen enkele drinkt hij helemaal leeg. Soms laat hij zelfs wel 80-100 cc staan.

De voeding is dikker door het jbpm omdat hij veel spuugde. Hij vindt het wel lekker volgens mij, het is niet zo dat hij er afkeer van heeft.

Enig idee waarom de flessen overdag niet leeggedronken worden? Heeft iemand tips?

groetjes Diaan

Groeit hij goed of valt hij veel af?
Ik geef ook een combinatievoeding omdat mijn dochter last van haar darmen heeft en niet zo goed kan poepen en dit wordt ook best dik. Ik merk vaak dat ze hier meer moeite mee heeft, maar dan doe ik gewoon een schepje minder van de andere voeding erin.. Het CB is het hier niet echt mee eens, maar ze drinkt het beter en groeit goed (gemiddeld 250 gr per week) Ze is nu 8 weken en blaakt van de gezondheid. Door het schepje minder poept ze beter en krijgt ze alles beter weg, het helpt ook weleens om tussendoor even een boertje te laten en daarna weer verder te gaan.
Verder pakt een kind wel wat hij/zij nodig heeft hoor, zolang je zoontje niet teveel afvalt en goed groeit is er niks aan de hand!
Succes met de voeding!

Groetjes Karmen
Mama van Liz

hoi,

klinkt me bekend in de oren mijn dochter van bijna vier maandjes drinkt haar flesjes ook nooit helemaal leeg.Zij krijgt h.a. met jbm erdoor en daarnaast nog borstvoeding.Ik heb nu een iets grotere speen gekocht want ze deed er iedere x behoorlijk lang over ,als ze begint met de fles en ik merk dat het allemaal wat langzamer gaat dan zet ik die iets grotere speen erop dat wil soms nog wel eens lukken.Maar   maak je er niet te druk over zo te lezen krijgt je kindje genoeg binnen

hoi hoi

ja idd zo te zien krijgt je zoontje genoeg binnen. zou gewoon een andere speen erop doen, waarschijnlijk is het zuiggat te nauw en moet hij zoveel moeite doen om die melk eruit te zuigen dat hij moe wordt en opgeeft. Je hebt zo'n 3 standen speen, ik heb dat toen ook gedaan. bij mijn dochtertje ging het ook moeilijker. Wel even goed opletten of het niet TE snel gaat met de melk anders kunnen ze zich verslikken.

Groetjes,

Cyndie
mama van dochter Sam (2)

Hoi Diaan,

het kan best zo zijn dat jouw kindje toe is aan 4 flessen. Als je bij elkaar optelt wat hij/zij laat staan, en dat is rond de 200 ml, zou ik eens proberen om over te gaan op 4 voedingen, dan zit er meer tijd tussen en heeft hij/zij dus meer honger. Ik heb dit ook op een gegeven moment gedaan en dat ging hardstikke goed, alle flessen gingen weer op.

Succes,

Annemarie

Hi Diaan,

Onze Cas kreeg tot voor 2 weken terug ook 5 flessen voeding (180 water + 6 poeder + 6 jbpm). En ineens ging hij minder drinken. Wij hebben ons daar vreselijk zorgen om gemaakt. Van 1000 cc per dag naar 700cc per dag is niet niks. Wij geven verder geen bijvoeding, omdat we vanwege astma in de familie volledige h.a. voeding geven.

Wat blijkt? Zo tegen de vijf maanden (onze Cas is nu 4 1/2 maand) of 7 kg gaan de kindjes minder drinken. Ze hebben dan aan minder melk genoeg omdat ze vanaf die leeftijd/dat gewicht minder hard gaan groeien. Onze Cas groeide tot aan zijn 4e maand 1kg per maand. Ik begon me al zorgen te maken, omdat hij dan met 12 maanden 15kg zou wegen. Maar gelukkig weten onze ukkies het soms beter dan wij zelf.

Ik denk dus ook dat jouw kleintje gewoon minder behoefte heeft aan de hoeveelheid melk. Zoals hierboven gezegd: misschien over op 4 flessen per dag?

Groetjes Tamara.
Mama van Cas
16-04-2007

Terug
Bovenaan