Flessen niet meer leeg

<p>Sinds 2 weken drinkt mijn dochter van 3,5 maand haar flessen niet meer leeg. Dit is sinds de dag dat ze haar inentingen heeft gehad. Toen kregen we ook te horen dat we omhoog mochten gaan met de flessen. Naar 5 x 180. Daarvoor kreeg ze 2 x 180 en 3 x 150. Nu laat ze gemiddeld 50 per fles staan, en krijgt ze dus minder binnen dan de hoeveelheid voor de inentingen, wat wel helemaal op ging. Ze poept 1 x in de 3 dagen dus kan zijn dat ze op dag 2/3 letterlijk te vol zit. Maar ook de fles na het poepen gaat niet op. Ze is goed op gewicht en heeft wel wat reserves maar vind het toch opvallend! Is dit herkenbaar voor anderen?</p>

Voor mij  is het niet herkenbaar na een inenting.
Wel gewoon met fases en sprongetjes .  Zo dronk  die een week zn flessen niet leeg.  En de andere week weer wel.
Zodra  hetniet zorg wekkend is dat geen een fles meer helemaal op gaat  en ze genoeg plas luiers heeft  hoef je je denk ik geen zorgen te maken.
Kan best zijn dat ze volgende week of de week erna wel weer alles op drinkt. Dit zul je wel ga je waarschijnlijk wel vaker  gaan krijgen in  fases  

Je kan proberen de fles wat warmer te maken. Mijn dochter deed dit ook opeens rond 3 maanden. Als we de fles wat warmer deden at ze het wel op. Zo van de één op de andere dag begon het.
Duurde ook wel even voordat we dat door hadden...

Hier niet bekend na een inenting. Maar regelmatig ook gehad dat mijn dochter ineens dr fles niet opdronk of geheel weigerde. Bij ons was het dan ivm tandjes die aan t door komen waren of een sprongetje. En inderdaad zoals Nicolle B zei, het kan zo per week verschillen. Als er genoeg plasluiers op een dag zijn, dan nog geen zorgen maken

Hier niet bekend na een inenting. Maar regelmatig ook gehad dat mijn dochter ineens dr fles niet opdronk of geheel weigerde. Bij ons was het dan ivm tandjes die aan t door komen waren of een sprongetje. En inderdaad zoals Nicolle B zei, het kan zo per week verschillen. Als er genoeg plasluiers op een dag zijn, dan nog geen zorgen maken

Ik geef bv en ook daarbij merk ik dat mijn dochter de ene week een stuk meer drinkt dan de andere week. Ook uit de fles dronk ze eerst wel 175 en nu, met 5 maanden, is het uitzonderlijk dat ze meer dan 140 drinkt. Kan niet zeggen dat ze goed groeit (mijn man en ik zijn niet lang, onze dochter ook niet?), maar ze komt goed aan, is mega blij en ontwikkelt zich goed! 

Die periodes hebben we hier ook gehad. 2 weken bar slecht drinken (100, terwijl hij daarvoor 150 dronk) en dan opeens is het over en willen ze een fles van 180, bij wijze van. En dat blijft ook wel zo. De ene week eet onze zoon met gemak 3 boterhammen op een dag, de andere week amper 1.

Hier ook een meisje van 3.5 maand. Ze heeft ook weken achter elkaar slechter gedronken dan 'normaal'. Want wat is 'normaal'? Het veranderd toch steeds als ze zo klein zijn. Ze krijgt 180cc echt nog niet op, ze drinkt 6x150. Soms 7x als ze s nachts komt. Die 150cc gaat lang niet altijd op..Soms maar 100-120cc. Ik vind het allemaal prima. Ze red het er 3 uur op, groeit goed en is tevreden dus dan is het goed. Ik heb 1 keer geprobeerd een fles erin te 'duwen' omdat ik weg moest en toen spuugde ze alles uit dus dat doe ik niet meer.
Uit welke speen drinkt je dochter? Ik gaf tot een week terug nog de 1-speen (Aventfles). De 2-speen kon ze eerder nog niet aan. Vorige week ging ze de speen ineens vacuum zuigen en liet ze wel structureel heel veel van dr fles staan.. overgestapt op de 2-speen en bijna alle flessen gaan nu leeg, dus dat heeft hier goed geholpen. Ineens was ze er klaar voor.
Maar als je kindje tevreden is en goed groeit en het 3-4 uur op een voeding red dan is het toch goed. Er zijn altijd periodes dat ze meer of minder drinken, dit verandert steeds! 

Terug
Bovenaan