flessen schoonmaken

Hoi allemaal,

Ik heb een praktische vraag en hoop dat jullie mij tips kunnen geven.

Nou weet ik dat de flessen 2 x per week uitgekookt moeten worden en verder gespoeld moeten worden met heet water.

Ik moet de kraan eerst al flink laten lopen voordat het water heet wordt, dan ga ik de fles omspoelen onder de stromende kraan. Ik verspil zoveel water! Hoe doen jullie dat?

Groetjes

In de vaatwasser.
Het protocol voor uitkoken was veranderd toen onze jongste dochter geboren was, nu 11 maanden. Uitkoken hoefde helemaal niet meer, niet eens de eerste 6 weken. Heb ik nog wel een tijd gedaan hoor. Maar nu gewoon in de vaatwasser, vanaf dat ze 5 maanden was.
Maar toen ik het nog uitkookte waste ik de flesonderdelen af, deed ze daarna in een pan kokend water en haalde ze daar met een vork uit en droogde ze toen met een schone theedoek af. Eingelijk alleen op vakantie, thuis gingen ze na de afwas in de sterelisator en dan afdrogen met schone theedoek.

ook hier word er niks uitgekookt, hoeft niet meer..eens in de paar weken alle spenen en flessen in de magnetron sterilisator en klaar. verder alle flessen met dreft en water met de gewone vaat mee..heb geen afwasmachine, komt er ooit wel, en dan gewoon daarin..
me meisje is nooit ziek, dus geloof niet uit hygienische ?? oogpunt dat er wat fout gaat.
Wel schijnt het overal toch weer anders te zijn..
Het water hoeft trouwens niet gloeiend te zijn hoor, anders kan je het toch niet afwassen ??

succes.
gr. Diana
mama van Lois 10-07-08

hallo dames

van de afwasmachine wist ik ook nog niet,
ik spoel ze altijd met warm water en doe ze 3 keer in de week in de steralisator.
maar zo leer je weer wat
groetjes mascha

Hallo,

Ik was de flessen elke keer na een voeding af met water en dreft en ik doe ze 1x in de week in de magnetronsterilisator het kan ook in de vaatwasser maar dat vind ik niet zo hygienisch i.v.m. de andere vaat wat vies is bijv de koekenpan o.i.d..

groetjes van een mama

tja, dat water verspillen is ook zonde he.

heb net mn afrekening gehad en had toch wel zoiets van, zooo das veel! en je verspilt eigenlijk best wel veel.

maar ja, er moet toch gedoucht worden, je moet toch gewoon de wc doorpoelen en je moet ook gewoon de flessen uit koken en afspoelen.

ik heb de flessen 11 maanden lang elke dag uitgekookt (bleek achteraf helemaal niet te hoeven hahaha)

en na het drinken deed ik het altijd met koud water afspoelen, omdat mij is geleerd dat daar minder bacterien inzitten, dan warm water.

groetjes, do

Ik ben 13 januari bevallen de kraamzorg zei tegen mij elke dag de flessen en spenen 10 minuten uitkoken. Dus dat hoef dus niet meer. Als ik het 1 keer per week doe is het ook goed. Bedankt dan leer ik ook weer wat bij.

Gr Tanja

Terug
Bovenaan