Flessen steriliseren of niet?

<p>Hoi allemaal!</p><p>mijn baby is nu 3,5 maand en steriliseerde dagelijks nog zijn flessen maar nu is mijn toestel zo wat kapot. Is het nodig dat ik een nieuwe koop of is afwassen voldoende? Hoe doen jullie dit?</p>
 
Ik kookte ze gewoon uit in een pan water. En idd niet elke dag. Maar ik gaf borstvoeding en onze dochter kreeg misschien 1x per dag een voeding via de fles vanaf een maand of 3,5. Dus ik vond elke dag uitkoken niet nodig en ze heeft er niets aan overgehouden ?
 
Wij waste ze elke dag af en kookte ze eens in de zoveel tijd uit (weet ff niet meer om hoe vaak) maar in elk geval zeker niet elke dag en ook niet een paar x in de week.
 
De verhalen over steriliseren van de flessen lopen wat uiteen. In de vaatwasser schijnt ook te mogen, en voldoende te zijn. Maar zelf heb ik altijd liever voorkomen dan genezen. Mijn dochter is bijna 6 maanden en ik doe het nu nog elke dag. Vanaf een halfjaar 1 keer per week. Dit is mijn 3e kindje, gelukkig nooit last van spruw gehad.

Wij hebben gewoon zo’n bak die in de magnetron kan. Maar zoals hierboven staat, je kan vanaf nu ook gewoon een pan gebruiken.
 
Uh. Na de kraamweek nooit meer gedaan ? gewoon hop met de hand afwassen of in de vaatwasser (af te raden met pasta saus trouwens haha, krijg je oranje flessen van ?)
 
Uitkoken is niet nodig na de eerste keer. Er komen gewoon weer bacteriën op de fles na het koken door de lucht en je eigen handen. Je bewaart ze namelijk niet vacuüm ;) Dit is wetenschappelijk bewezen (https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/4526446/flesje-na-elk-gebruik-steriliseren-niet-meer-nodig-weer-wat-extra-tijd-je
 
 
Sluit me aan bij hierboven, ik deed t al snel niet meer. 
Zeker zodra hij enigszins zelf zijn fles kon vasthouden slingerde dat ding overal rond. Elke dag en na elke voeding even goed afspoelen, eens op de zoveel tijd kookte ik ze nog wel eens. 
Afweersysteem opbouwen hè ;) 
 
Terug
Bovenaan