flessen steriliseren

Ik ben momenteel met m'n baby-uitzet bezig en het lukt me aardig met hulp van vriendinnen om alles voor elkaar te krijgen.
Toch blijf ik met 1 vraag zitten. Hoe ga ik straks m'n flessen steriliseren?
De een heeft het over een sterilisator en de ander kookt de flessen gewoon in een pan uit. Heeft iemand misschien dé tip voor mij?

Hallo,

je kan inderdaad de flessen uitkoken in een pan maar je moet dat het water 3 minuten doorkoken totdat alle bacterien gedood zijn en je krijgt kalkaanslag in je pan.

In een magnetronsterelisator is het sneller klaar en je het is minder werk.

Ik heb er een geleend van kennissen als ik er geen had gehad, had ik het gewoon in een pannetje gedaan.

Succes

Miranda 22w + 3d

hallo,

zal ik eens wat vertellen, bij ons kraamcentrum (de waarden) koken ze de flessen en de spenen niet meer uit in een pan of sterilisator. het mag gewoon in de vaatwasser. helaas wist ik dit niet van te vorern en heb zo'n magnetronding aangeschaft. het verandert ook elke keer.

net zoals flesvoeding. moest ik bij mijn eerste dochter water opwarmen in de magnetron nu bij de tweede mag ik handwarm water uit de kraan gebruiken!!!!

gr. Natalie

Wij hebben een magnetron sterelisator van de Hema.. Is niet duur, ik meen iets van12 euro en super makkelijk. Alles ff uit of af spoelen, 100cc water in t bakje en dan 5 minuten in de magnetron.. Ik vind t een fijn ding en je bent snel klaar..
Groetjes Carla mv Tessa 12 wkn

Ik heb dus helaas geen vaatwasser en geen magnetron. We denken er nog wel aan om er eentje aan te schaffen, maar als het gewoon in een pan kan vind ik dat ook een beetje onzin....

Loes, de magnetron is ook reuzehandig om straks potjesvoeding of zelfgemaakte voeding in op te warmen. Voor potjes kan je ook een flessenwarmer gebruiken maar   ik denk dat je meer hebt aan een magentron. Straks krijg je ook nog dat je iets wil koken wat te heet of te gekruid is voor je kind en dan kan je zijn of haar prakje even snel in de magentron doen. Dat kan natuurlijk ook op het gasfornuis, maar als je het geld ervoor hebt zou ik investeren in de magnetron.

Hoi,
Ik ben morgen 40 weken zwanger van onze derde. Heb bij de tweede een magnetron sterilisator aangeschaft, van Avent, en gebruik ook de Avent flessen.
In de  pan uitkoken gaat ook, maar dan moet je er bij blijven..
Ben ik 1 keer vergeten, en toen was de pan droog gekook..En de flessen gesmolten..
Dus ik vind in de magnetron ideaal, je weet precies de tijd, en aanbranden kan niet, want als de tijd om is is het goed.
Net iets meer vrijheid als je het in de magnetron doet. Dus nu bij de derde ga ik het ook weer zo doen..
Nog even wachten maar.......
Groet R

Terug
Bovenaan