Flessen sterilliseren op vakantie?

Hoi,

Even een vraagje, wij gaan binnenkort op vakantie naar rhodos. Daar hebben we een hotelkamer. Mijn zoontje krijgt nu 1x per dag de fles (verder borstvoeding) en wellicht binnenkort 2x. Hoe doen jullie dat met de flessen als je op vakantie bent? Neem je de magnetron sterelisator mee, zodat je dat in het restaurant in de magnetron kan zetten of wassen jullie de flessen alleen maar af als je op vakantie bent??

Alles tips zijn welkom?!

Sylvia
 
Hoi,

Ik heb hier nog geen ervaring mee... Hoe oud is je kindje? Dat maakt wellicht ook nog uit voor de frequentie van het steraliseren... Je hebt van die flesjes van difrax die je in de magntron kunt doen en zich dan zelf steraliseren, scheelt misschien in je koffer... Anders zou ik idd kijken of t in het restaurant kan. Misschien een waterkoker mee? Tja die kookt natuurlijk weer niet door, maar zo'n kook element (soort spiraal) wel, die had ik vroeger eens mee naar een hotel om kopjes thee te kunnen maken, leg je in een kom water....

gr Mick
 
Hoi,

Ik nam mijn sterilisator mee, maar ja wij gingen naar een bungalow. Je kan ook veel met wat gekookt water. Overigens hoor ik steeds vaker dat flessen helemaal niet meer gesteriliseerd hoeven te worden, gewoon in de vaatwasser of afwassen, zelfs bij pasgeborende.
Ik zelf heb het gedaan totdat ze bijna een jaar was. Eerst iedere dag en na 6 maanden 1x in de week. Het is een beetje hoe je jezelf erbij voelt. Maar steriliseren hoeft niet.
Fijne vakantie

Reneke
 
Een klein gaspitje en een pannetje mee?? Is dat misschien een idee, heb zelf voor onze vakanties een inimini gaspitje wat je alleen maar op een gasflesje hoeft te draaien en die gasflesjes kan je overal wel krijgen (in dat soort landen vaak ook in de supermarkt.
Dan zou je het zelf op de kamer kunnen uitkoken.

Groetjes Jen
 
I.p.v. met kokend water of stoom kun je ook met koudwater en chemicalien steriliseren. Vraag bij een grotere apotheek eens naar tabletten voor koudwatersterilisatie.
Je hebt zo o.a. van Milton en Cannon Babysafe. In andere landen heeft elke drogist en babywinkel ze (kan best dat ze ze op Rhodos ook hebben).

Maar goed, waarom moeilijk doen op vakantie?
Als je kindje nu maar een fles krijgt, waarom dan voor de vakantie niet gewoon weer even helemaal over op volledige borstvoeding. Veel makkelijker, veiliger en minder werk.
 
Terug
Bovenaan