Flessen uitkoken en kleding wassen

Mijn zoontje Owen is nu deze week 3 maanden. Hoelang moet je nog flessen uitkoken? Ik doe dat nog elke dag. Is dit nog nodig?

En voor het wassen van de kleding geldt hetzelfde. Zijn kleding was ik nog met neutral en zonder wasverzachter. Tot wanneer moet dit nog?

Alvast bedankt voor jullie reactie. Natasja
 
Hoi Natasja,

Ik heb de flessen iedere dag uitgekookt totdat ik begon met bijvoeding, nu doe ik het dus maar 1 x in de week.
Wasverzachter heb ik eens uitgeprobeerd maar daar krijgen ze uitslag van. Ik denk dat dat bij ieder kindje anders is. Dat van die wasverzachter kun je allen ontdekken als je het eens uitprobeerd.

Flesjes zou ik nog een maand doen en daarna ook overstappen om 1x per week.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Petra
 
mijn zoon 4 1/2 maand oud heeft kleren aan die met wasverzachter zijn gewassen. ik was alle kleding met wasverzachter al vanaf dat hij 3 maanden is. en de flessen doe ik in vaatwasser en 1x de maand uitkoken ik gebruik maar zelden flessen ivm bv geven. spenen kook ik 1x week uit.

ik denk dat je de wasverzachter gewoon uit moet proberen het ene kind zal er gevoelig voor zijn het andere niet.
mijn zoontje heeft een hele gave huid heeft nog nooit uitslag gehad.

veel succes met uitproberen.

groetjes mirjam
 
Sinds de geboorte van mijn dochter Eva, ben ik tot groot frustaat van mijn moeder niet anders gaan wassen dan ik al deed. Mijn gewone wasmiddel (ipv neutral) en lekker wasverzachter.
Gelukkig heeft ze nergens last van anders was ik meteen gestopt. Kortom, mijn advies is als alle andere...gewoon proberen. succes!
 
Hoi

Ook ik heb vanaf het begin af aan, zelfs al voordat mijn mannetje was geboren de nieuwe kleertjes, altijd gewoon meegewassen dus ook met wasverzachter, maar dit zal inderdaad per kindje verschillen.

Mijn kraamhulp vertelde mij dat ik alleen de eerste maand iedere dag moest uitkoken en daarna na om de dag etc. Vanaf dat mijn mannetje 2 maanden was steriliseer ik de flesjes en speentjes om de week en de laatste tijd ( hij is nu 15 wkn) wel eens om de 2 weken en dit gaat prima hoor, hij heeft nergens last van. Wel spoel ik na ieder flesgebruik de fles goed om en eindig het spoelen onder de hete kraan.

gr.
saskia
 
Sinds onze zoon 4 maanden is was ik alles met wasverzachter en zijn flessen kook ik nu nog om de dag / 2 dagen uit ik vind zelf 1x in de week wat weinig maar ieder doet voor zichzelf het beste
 
Hoi Natasja,

Ook ik heb vanaf het begin met mijn "gewone" wasmiddel gewassen. Ik zou het dus gewoon even proberen.

En het uitkoken heb ik gedaan tot mijn dochter van alles in haar mondje ging doen. Toen ben ik gestopt. Waarom zou je dat blijven doen als ze toch vanalles in hun mondje stoppen... Wel spoel ik ze na gebruik goed af met heet water.
Inmiddels is ze 6 maanden en ze heeft nog nooit ergens last van gehad.

Groetjes Laura
 
Terug
Bovenaan