Flessen uitkoken op vakantie?

Hoi, ik ga in december met Caspar een weekje naar de zon. Hij is dan iets ouder dan 8 maanden. Ik ben alleen met Caspar (vader is niet in beeld). Dus dat is best spannend. Ik ben al een lijstje aan het maken wat mee te nemen e.d. Nu zat ik me af te vragen hoe dat te doen met flessen uitkoken. Ik gebruik thuis een Avent sterilisator. Maar ik kan dat ding toch moeilijk in mijn koffer meenemen? Ik zit daar in een all inclusive hotel. Tot welke baby leeftijd kook je flessen überhaupt uit?

Ik steriliseer de flessen maar één keer per week in een magnetronsterilisator dus zou het wel aandurven om dit een keer wat later te doen. En 8 maanden, dan is ie toch ook niet zo vatbaar meer?

En anders kun je misschien een magnetronsterilisator meenemen en aan het restaurantpersoneel vragen of ze de flessen erin willen doen? Ze hebben vast wel een magnetron.

ik kook Jorn zijn flessen nu om de 3 dagen uit. maar het hoeft volgens mij al niet meer echt. ik zou net als mj gewoon het in een sopje wassen. kook je ze wel weer uit als je thuis bent.

Liefs

Zou wel uitkijken waar je naar toe gaat om ze uit te spoelen (meeste landen is het water ook niet drinkbaar voor ons hollanders?) Dus ik zou ze met flessenwater en een beetje sop daar schoonmaken en thuis weer uitkoken.

Zou persoonlijk goed uitkijken met je kleintje en water daar, manlief en ik zijn in '06 op huwelijksreis geweest in egypte en ben daar behoorlijk aan de schijt gegaan, ws van het tandenpoetsen.

Zou dan ook echt schoonmaken met water uit een fles en niet uit de kraan.
Verder als je het gewoon goed schoonhoud hoef je ze toch niet meer uit te koken?

Ik doe de flesjes in de vaatwasser en kook ze eigenlijk niet meer uit, maar is dit dan zo slecht?

Liefs Marina

ik kook de flessen vanaf een maand of 1,5 a 2 al niet meer uit. gaan gewoon dagelijks in de vaatwasser en verder niet. de fopspeen kook ik ook al vanaf die tijd niet meer uit. spoel het alleen nog af en toe af met kraanwater. heb zo iets van als er wat bacterien aan zitten dan went hij er al vast aan en krijgt hij een goede weerstand. moet zeggen hij is tot nu toe nog niet ziek geweest alleen een keer wat licht verkouden maar daar kon hij niet omheen want iedereen in zijn omgeving was toen verkouden.
ik zou zeggen een sopje lijkt me voldoende en inderdaad wel met fleswater want het water is in het buitenland anders.
maar je moet doen wat je goed lijkt en waar je je goed bij voelt

Zowel bij onze floortje als bij onze jochem alleen de eerste week de flessen uitgekookt en daarna niet meer!
Wat angelique zegt een beetje bacterien kan geen kwaad doet alleen goed voor de weerstand.
Idd in egypte zou ik wel met flessenwater wassen maar verder.....

Terug
Bovenaan