Flessen uitkoken

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze niet meer elke dag uitkook, wel na ieder gebruik met heet water omspoelen, maar ik sterillisseer ze om de dag.

groetjes monique

...dat vroeg ik mij ook af!
Na drie a vier keer gebruik was ik de flessen, spenen en fopspenen nog altijd met de hand en kook ik ze uit. Zo af en toe gaat het in de afwasmachine maar de speentjes worden er zo ’mat’ van. Lijkt wel vettig, dus dat doe ik niet meer. Vind het wel een fijn idee dat de boel echt goed schoon is.
Ben benieuwd of er nog meer van die hygiënische dames zijn.

Liefs S. mamma van Stijn

ik zet ze al 2 maanden (Mirne is nu 7 maanden) in de vaatwasser. Als ik er snel 1 nodig heb en de vaatwasser gaat niet net aan dan spoel ik ze gewoon om met heet water.

De spenen kook ik wel uit. Ik heb  5 flessen en 8 spenen (en Mirne gaat 4 dagen naar de creche dus ik gebruik er niet zo veel) dus ik doe dat uitkoken maar om de dag.

Mmm, ik ben een beetje een ontaarde moeder denk ik.
Ik kook die dingen helemaal niet meer uit. (Kian = 5mnd) Ik zet ze in de vaatwasser. Die wordt zo heet, dat is echt wel schoon hoor. Alleen z'n speen kook ik af en toe nog (denk 1x per week).
Hij stopt toch alles in z'n mond. Z'n speelgoed kook ik toch ook nooit uit. Heb vandaag wel alles lekker even gewassen, maar dat doe ik ook niet wekelijks.
Ben ik nou gedaald in waarde? oeps sorry. Maar m'n ventje heeft er niets van hoor. Hij groeit nog als kool en is zo vrolijk als wat. (hoewel, gister en vandaag beetje jengelig, ben ik niet van hem gewend)
Liefs Phira

Ik spoel de fles om met heet water na ieder gebruik en inderdaad ook in de vaatwasser.
Spenen gaan wel elke week in de uitkoker.
Maar verders
Ach hij heeft er nog niets aan over gehouden en een beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad toch. Ik zie hem ook al door de tuin kruipen met een hap aarde in z'n mond... Of als hij op z'n moeder lijkt moet hij alles proeven wat in de tuin te vinden is, inclusief gras en planten...

hallo,

ben gisteren op het cb geweest daar nog ff gevraagd..... het hoeft niet meer iedere dag maar bv nu om de dag en dat afbouwen naar 2 x p.w. en verder gewoon goed afspoelen. De afwasmachine was niet echt hun advies?!

xx wen mv tycho

Terug
Bovenaan