Flessen

Hallo, mijn dochter van 3.5 mnd drinkt sinds een tijdje haar flessen niet meer leeg. Nu lijkt er een patroon in te zitten. Als ze net een poepluier gehad heeft drinkt ze goed & hoe langer het daarna weer duurt tot de volgende luier, hoe slechter ze drinkt.<br /><br />Dus bijvoorbeeld:<br />06.00 gepoept, 30 over<br />09.00 30 over <br />12.00 30 over <br />15.00 30 over<br />18.00 50 over <br />21.00 50 over<br />00.00 70 over<br /><br />Maar poept ze bijvoorbeeld om 18.00 dan gaat de fles van 21.00 wel op.<br />Ze laat ook enorm veel scheetjes de laatste weken! Echt heel veel & vooral tijdens het drinken.<br />Ook heeft ze last van reflux. Oprispingen, de hele dag door. Ook al is de fles al 2.5u geleden, dan komt het nog omhoog.<br />Klinkt dit voor iemand herkenbaar & kan ik dit ergens aan linken? Ik hoor het graag.<br /><br /><br /><br />

Nee sorry komt mij niet bekend voor... Maar gebruik je al Johannes broodpitmeel voor de reflux? Dat helpt hier heel goed. Ik merk het gelijk als ik het vergeet toe te voegen. Het kan alleen wel invloed hebben op de ontlasting.

Dankjewel voor je reactie. Dat gebruiken we al een tijdje & het ging ook al die tijd wel een stuk beter.. het spugen blijft weg maar de oprispingen blijven. (Hebben al een hogere dosering geprobeerd maar dat werkt helaas allemaal niet) Ze dronk voorheen wel haar flessen gewoon leeg maar nu al meer dan 2 weken niet meer..

Hoi, misschien een optie om minder flessen te geven en meer in 1x? Het zit allemaal wel dicht op elkaar... bij mijn zoontje werkte dat goed!
Succes

Hoeveel weegt je kindje en hoe groot zijn de flessen. Mijn dochtertje zat met 3,5 maand op 5 flessen van 120x4 / 150x5 en dan zo'n vier uur ertussen (7.30-11.30-13.30-19.30-23.30). Misschien zit je kindje nog gewoon te vol van de vorige fles en laat ze ze daarom staan? Wellicht kun je proberen om minder flessen te geven?

Mijn dochtertje had niet echt reflux, maar kan nog steeds wel uren na de fles boeren en een beetje spugen. Daar heeft ze geen last van en wordt ook nog steeds minder. (Ze had in het begin wel echt last van de boertjes die in de weg zaten en best wat spugen, maar dat werd vanzelf minder). Heb een paar keer jbpm geprobeerd, maar daar werd ze heel onrustig van. Meteen weer mee gestopt.

Dankjewel voor je reactie. Ook dat hebben we geprobeerd. Ze dronk eerst om de 4 uur en al haar flessen leeg maar inmiddels komt ze dus om de 3 uur omdat de flessen niet leeg gaan. Ze krijgt maar 150/5 en 1.5 schep johannesbroodpitmeel. Hier laat ze dus steeds van staan en dan heeft ze na 3 uur echt weer honger.

Ik heb mn bericht ook even aangepast. Had het niet helemaal goed omschreven. Voor ons is 30 over inmiddels "fles leeg" omdat we dat gewend zijn. Maar nu klopt hij dus!

Dankjewel voor je reactie
Ze weegt 6115 & krijgt 6x 150/5
Eerst 5x 150/5 maar ze komt nu dus sneller omdat de flessen niet leeg gaan. Ik probeer ook wel eens te rekken maar ze heeft dan zo veel honger dat dat echt niet gaat.

In je schema staan inderdaad 7 flessen. Ons mannetje was maandag 4 maanden en dit is ons schema ongeveer.
Onze flessen zijn 180 ml en dan nog 3 scheppen normaal 3 scheppen forte en 1 schepje jbp. Ons mannetje was net voor zijn 4 maanden 7.2 kilo en 67.5 cm dus wel een grote baby.
9.45
13.00
17.00
20.00
23.15
Er zit dus niet altijd even lang tussen. Hij slaapt namelijk eigenlijk altijd van 14.15 tot 17.00.
Misschien kun je ook overleggen met het cb of eventueel huisarts met je conclusie over de ontlasting.

Terug
Bovenaan