flessen

Hoi,
Hier een vraag die misschien al veel vaker gesteld is, maar ik kijk hier voor het eerst op en zie heel veel goede tips.
Mijn zoontje van 4 1/2 maand krijgt momenteel 5 flessen van 200cc.Sinds een week of 2 helemaal over op de fles.  De eerste om 6.00 en de laatste om 22.00. Nu zit ik met het volgende; ik wil graag van die fles van 22.00 uur af, want om 19.00 stop ik hem in bed en moet hem dan om 22.00 wakker maken, maar hij slaapt dan zo lekker. Heeft iemand hier ervaring mee of zeggen jullie laat hem lekker die fles van 22.00 houden want dan slaapt hij lekker door?
Ook een vraagje over fruithapjes. Geven jullie die ook al? Hij is overdag voor de fles van 14.00 en 18.00 altijd erg hongerig. En hoe zit dat met pap mag hij dat ook al? Wat een vragen he. Het is ons eerste kindje en het consultatiebureau vertrouw ik niet altijd.

groetjes
 
Hoi Hoi,

Als jij denkt dat je zoontje defles van 22.00 niet meer nodig heeft kun je het altijd proberen om hem niet wakker te maken en lekker te laten slapen.
Mijn zoontje nu 5 maanden kreeg met 3,5 maandnog maar 4 flessen meer hij was er al aan toe en ik ben eigenlijk ook van het ene op andere moment gestopt met de laatste fles. Ik ben ook al met 3 maanden begonnen met een fruithapje te geven.
Ik zou zeggen volg je eigen gevoel je zoontje geeft het wel aan als hij er nog niet aan toe is. En het consultatie buro ik zeg ook ja en amen maar doe er verder niks mee.
Wij kennen onze kinderen het beste, en je eigen gevoel laat je wat betreft je kind niet gauw in de steek.

Groetjes Saskia mama van Daan!!!
 
Als je 'm echt wakker moet maken voor die fles van 22u, zou je gerust eens kunnen proberen of hij zonder die fles ook lekker doorslaapt. Als je kindje geen verhoogde kans op allergieen heeft, kun je ook al eens proberen of hij een hapje fruit lust. Inderdaad handig om te doen op een moment van de dag dat hij anders moeilijk kan wachten tot de volgende fles. En pap (van rijstebloem) mag ook vanaf 4 maanden.
 
Hoi

Ik had de zelfde vraag als jou en dit is mijn advies {heb het net zelf met mijn dochter gedaan}

Laat hem doorslapen tot 7:00 en geef dan de fles om ongeveer 10:15 fruithapje {niet te veel bij begin geven. Daarna de normale fles. Om 14:00 de fles, Om 18:00 fles, 22:00 fles. Doe dit ongv. 3 dagen zodat hij aan de fruithap went. Als hij er aan gewent is ga dan om 7:00 fles, 10:00 fruithap, 12:00 fles, 16:00 fles, {18:00 groente hap, maar pas doen als hij aan de fruithap goed gewent is}, 20:00 fles + nutrix {ik doe 1 theelepel van een papje van een meelkoekje/liga want ze is 15 weken en mag nog geen nutrix} dit doe ik halverwegen de fles .

Mijn dochter reageerd er goed op maar bouw het wel langzaam op.
succes!

groetjes,
Nadine
 
Terug
Bovenaan