Flessenspeen

<p>hallo allemaal,</p><p>Mijn zoontje van 10 weken drinkt uit een mam fles(nog steeds) met speentje 0. Nou heb ik speentje 1 geprobeerd,maar dan drinkt hij zijn fles is 10 min leeg en spuugt hij best wel wat uit met boeren. Kan het kwaad als ik gewoon doorblijf voeden met het 0 speentje? </p><p>Alvast bedankt </p>

Lijkt me niet dat dat kwaad kan, als hij zo zijn fles tevreden kan leeg drinken, is dat goed!
Mijn zoontje ging vanzelf mopperen als hij vond dat hij te veel werk moest leveren om zijn fles leeg te krijgen, pas dan gingen we over naar een andere speen op de fles.

Is geen probleem hoor!! Ons zoontje is nu ruim 10 maanden en drinkt nog steeds uit een 1 speen. Heeft tot 8 maanden uit 0 speen gedronken. 

Kan geen kwaad hoor, zijn maar richtlijnen ;) Mijn dochter dronk met 12 maanden nog steeds uit de Avent 2 speen (geschikt tot 3 maanden officieel) en ze is nu een gezonde meid van ruim 2 jaar.

Geen probleem. De enige reden waarom ze adviseren een grotere speen te gebruiken is het gemak van degene die voedt. Vaak wordt de hoeveelheid per fles groter als het kind ouder wordt. Met een kleine speen duurt dat langer. 

Mijn dochter heeft tot een jaar uit een prematuurspeen gedronken, daarna gestopt met de fles. 

Mijn oudste zoon heeft altijd uit speen 1 gedronken. Ik dacht, tijdens de 6 maanden borstvoeding werd het gat ook niet ineens groter... Dus ik zou gewoon lekker doorgaan met 0, je merkt vanzelf wanneer het tijd zou kunnen zijn om over te stappen

Terug
Bovenaan