Flessensteralisator

Hallo Dames,

Ik hoor veel mensen over een flessensteralisator de een zegt je kan er niets mee de ander zegt dat ze hem veel gebruiken.

Moet je deze perse aanschaffen?
Kun je je flessen niet gewoon uitwassen?

En wat is hier het nadeel/voordeel van?

Ik wil sowieso borstvoeding gaan geven dus vraag me dan helemaal af of ik zo' n ding nodig heb.
Maar ja als de borstvoeding dan niet lukt wat dan?

Hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven?

Groetjes
Anita

Hoi Anita,

ik heb bij mijn zoon geen flessensterilisator gehad. Ik heb hem borstvoeding gegeven maar heb ook gekolft zodat mijn man ook gezellig 's nachts de fles kon geven. De flesjes en  de (fop)speentjes heb ik gewoon elke keer uitgekookt. Een hele kleine moeite. Ik bewaar de flesjes na gebruik altijd in de koelkast (zonder water erin) aangezien het daar het schoonst is en de bacterien geen ruimte hebben.
Deze manier is me prima bevallen en een flessensterilisator heb ik dan ook zeker niet gemist. Ik ga het straks bij beeb ook weer zo aanpakken.

Je moet maar zo denken, kopen is gemakkelijk en zo gedaan. Waarom nu direct iets aanschaffen als je niet zeker weet dat je het gaat gebruiken. Als je het straks mist is het binnen een paar minuten aangeschaft. Ik raad altijd aan om zo met een hoop dingen om te gaan. Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn zoon zoveel "schattige",   "leuke" en zgn "onmisbare" spullen gekocht die ik vervolgens never nooit heb gebruikt.

Succes.

Groetjes
Gwenne
26,5 wk

Bij de 1ste heb ik de kolfspullen en de flesjes ook altijd ouderwets uitgekookt. Op zich zo gedaan, maar ik vond het toch wel een gedoe hoor...vooral om de flessen uit de pan te krijgen, zonder heet water over me heen te krijgen! Maar nu ben ik ook vrij lomp hoor ;-)
Zo'n magnetron-steralisator lijkt mij dus ideaal en ik wil 'm nu bij de 2de dan ook gaan aanschaffen.

Hoi allemaal,

Ik heb wel een magnetronsterilisator voor de flesjes aangeschaft bij de eerst en ik wil niet meer zonder!!! Een hele  simpele die nu nog steeds bij prenatal te koop is voor € 12.

Flesjes uit elkaar halen en afwassen, in de sterilisator, beetje water erbij en dan (bij mij) 7 minuten in de magnetron. Ideaal.

Wel goed uitkijken dat als je de flesjes meteen nodig hebt. Er komt namelijk hete stoom uit de sterilisator als je hem direct open maakt.

Groetjes Noah

heb ook zo'n magnetronsterilisator gekocht (bij de hema) schijnt idd ideaal te zijn dus ben blij dat ik hem in huis heb!
ik ga overigens wel fv geven!

liefs Daantje

Hallo Gwenne,

Je kunt de gestereliseerde flesjes beter niet in de koelkast bewaren, omdat de koelkast een vohtige ruimte is en op vochtige plekken groeien bacterieen. Beter is om ze inderdaad af te drogen en gewoon in de kast bewaren. Als de flesjes namelijk goed droog zijn groeien er ook geen bacterieen.

Groetjes Diana

Terug
Bovenaan