flessentips gevraagd !!

hoi,

ik zoek wat tips of aanbevelingen voor bepaalde flessen.
ons meisje is nu 8 wk oud en drinkt 5 flessen van 150 wter met 5 scheppen weg. Ze heeft vanaf haar geboorte de Dodie 1,2,3 fles. die dus op 3 standen kan. Nu doet ze tegewoordig te lang over deze fles. een half uur. of valt in slaap, want ze moet er teveel haar best voor doen op stand 3 zelfs
Ook hebben we avent flessen staan, maar die drinkt ze te snel weg.Deze is namelijk weer te groot, de opening.  binnen 10 minuten, hierdoor geeft ze meer terug en heeft meer last van buikpijn.

ik zoek dus een fles die ze met ong 20 minuten leeg heeft en dus een kleinere opening. of miss ook een standen speen. ik ben er nog niet echt in thuis.
wie heeft een tip, of idee.

xxx bambi

Hallo,

Onze dochter heeft ook de dodi-flessen, je hebt een opvolgspeen maar die is pas voor baby's vanaf 4 mnd ivm grote opening.
Wij zette onze dochter wat rechter neer voordat ze de fles kreeg ( dus een actievere houding ), kriebelen onder de voeten  en dat hielp maar ze deed toch 20-30 min over een fles beter dan dat ze zich verslikte in de avent flessen die ik nu gebruik voor de middagfles 120 cc bij de boterham ( Bente is nl. al 10 mnd )

Succes

Hoi,

Gebruik ook een dodie fles, bij mijn eerste zoontje 4 jaar geleden ook, ben erg tevreden erover.
Ik gebruik niet de 1-2-3- speen maar een beetje vreemde met een speentje afbeelding erop, die bevalt mij goed en was te gebruiken vanaf dag 1.
Ik vind de 1-2-3 speen te hard gaan, dus kan je na gaan.
Draai je de fles niet te strak dicht dat hij vacuum trekt waardoor het zolang duurt.
Of is je melk soms te dik??? ik gooi er namelijk friso gewoon, friso comfort en johannesbroodpitmeel in tegen spugen en dan moet je echt zorgen dat je water heet is en dat er geen klontjes in de fles zitten anders zit zo de speen verstopt.
Maar probeer eerst eens de fles niet te strak sicht te draaien, misschien helpt dat.

Hoi bambi,

Ik weet niet welke speen je hebt voor de aventflessen maar als je daar ook de standenspeen bij gebruikt dan snap ik wel waarom dat erin klotst.
Want dat is een speen die je gebruikt voor als ze 4 maanden of ouder zijn en je er al rijstebloem bij toevoegd. Een soort papspeen dus.

Je hebt van avent speen 1 en als die te langzaam gaat kan je speen 2 gaan proberen.
Meestal gaat het zo:

Speen 1 van dag 1 tot ong 3 maanden
Speen 2,  3 mndn tot 6 mndn
Speen 3   ong 6 maanden tot 9 maanden of een jaar
Speen 4 als laatste (dacht ik)
En die standenspeen voor de pap.

Je moet goed naar je kindje kijken. Ze moet er tussen de 10 en 20 min over een voeding doen. Doet ze er langer over dan zijn ze toe aan de opvolgspeen. En zo kijk je dat dus iedere keer aan.

Ik hoop je toch ook een beetje wegwijs gemaakt te hebben bij de aventflessen.

Trouwens op de verpakking staat dat speen 2 al vanaf 2 maanden te geven is, maar wat op die verpakking staat klopt dus niet. Tenminste ik ken heel veel mensen die avent flessen gebruiken en op de verpakking staat andere info dan wat je in werkelijkheid doet.
Als je nog vragen heb, hoor ik het wel.

Liefs Reneke

hoi reneke,

ik heb van die avent flessen geen standenspeen . gewoon nog nummer 1 en die gaat juist te snel, ze is er nog niet aan toe. momenteel doet ze gewoon met de dodie flessen en de 3 standen speen. ong 20 minuten erover. en dat gaat goed. Soms de laatste fles wat langer, maar dan is ze waarschijnlijk gewoon wat moeier.

thanks voor de tips.

gr. bambi

Hoi,

Wij hebben heel wat te stellen gehad met ons dochtertje (van nu 4,5 maand oud). Zij dronk dus heel erg slecht uit de avent flessen, we waren zo een uur bezig om de melk er in te krijgen. We hebben de dodie geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Nu hebben we de difrax 3 standen, met kleine speen. En dat gaat geweldig! Ik ben echt heel erg te spreken over deze flessen. Misschien voor jou het proberen waard? Wij gebruiken de drie standen speen, op stand 3 inmiddels. Stand 1 heeft ze nooit gehad, want dat ging veel te langzaam.

Tante reneke -> duidelijke overzicht van de spenen!!

Ik heb zelf net de standenspeen gekocht omdat ik dacht dat speen 2 te sloom zou zijn voor mijn kleintje van 3 maanden. Het leek mij handig de standenspeen voor gebruik van wat langere termijn. Maar aangezien hij BV krijgt met af en toe een fles kan ik hem toch maar beter laten liggen voor 6 maanden.

Zijn er anderen die ervaring hebben met een standenspeen bij BV?

Terug
Bovenaan