Flessenwarmer zonder geluid

<p>Lieve allemaal,</p><p>Eind November verwacht ik mijn 2e zoon. Omdat ik het alleen doe wil ik het mezelf zo gemakkelijk mogelijk maken door de flessenwarmer op de slaapkamer te zetten. Met deze reden zoek ik er een die geen harde PING maakt als het klaar is met opwarmen, zodat mijn zoon van 7 daar niet extra wakker van wordt.</p><p>Heeft er iemand tips?</p><p>Bedankt alvast, liefs Nikki</p>

Ik heb zelf geen ervaring met flessenwarmers, maar wel al eens de tip gehoord om ipv daarvan een thermosfles met kokend water op de kamer te zetten als de kleine gaat slapen. Die zou dan genoeg afgekoeld moeten zijn voor de nachtvoeding.

Philips avent is idd stil.

Wij haalden altijd gewoon warm water uit de wastafel s nachts. Daar hebben de kinderen nooit iets van gekregen en zo hoef je nooit naar beneden of te wachten tot de flessenwarmer klaar is, want dat duurt wel wat minuutjes. Eerlijk gezegd denk ik dat de flessenwarmer ook niet zo'n top-oplossing is in de nacht, want het duurt een paar minuten en de baby zet het dan op een krijsen.

Je kan ook een thermosfles kokend water meenemen naar boven en een flesje koud water en dat opmengen tot de juiste temperatuur. Dat is de snelste oplossing als je geen warm water uit de kraan wilt pakken!

Maar een kind van 7 wordt toch niet zomaar wakker van een tikje van de flessenwarmer? Hij zal er heus wel aan wennen, aan alle geluiden. De baby zal ook huilen en mopperen in de nacht en jij loopt heen en weer, zulke geluiden wennen kinderen prima aan.
Mijn dochters zijn bijna 4 en 2 jaar, slapen samen op 1 kamer en worden zelden wakker van elkaar. Als er één huilt of roept of als ik m'n tanden poets naast hun bed, ze slapen gewoon door. Ze raken vanzelf gewend aan geluiden. Zeker bij een kind van 7 kun je makkelijk uitleggen dat zulke geluiden erbij horen met een baby en hij gewoon door kan slapen.