flessenweigeraar! help!

Ik heb mij niet gerealiseerd dat het zo belangrijk is om mijn dochter te laten wennen aan de fles. Dit omdat ze een aantal keer de fles gewoon nam toen ik na vier weken een begrafenis had en na een week of 10 een bruiloft.
Bij drie weken een borstontsteking gehad en toen ook van de borst gekolfd en gaf toen een flesje, ging goed.
Tussendoor een aantal keer weggeweest op visite en toen een flesje klaargemaakt, maar achteraf gezien was ik altijd op tijd thuis en gaf dan zelf de borst wat ik toen heel fijn vond zodat de doorstroming plaats zou blijven vinden ( ben namelijk extra bang voor een borstontsteking).

a.s. zaterdag hebben we een verjaardag van ruim een uur rijden, dus oma past op. Om oma en ook mezelf gerust te stellen heb ik dinsdagavond een flesje geprobeerd, althans mijn man, tot drie keer toe niet gelukt. Echt krijsen wat ze deed, lippen stijf op elkaar en ook wanneer mijn man dan doordrukte ging ze kokhalzen :S

Gisteren en vandaag steeds voor het voeden de fles met een 20 ml aangeboden, dit omdat ik had gelezen dat je niet bij honger en moeheid aanbieden ( moeheid is bij onze dochter namelijk ook stress en huilen). Dus haar wat eerder wakker gemaakt dan normaal. Ze doet de lippen niet stijf op elkaar, maar begint zodra ik wat melk ingiet toch te huilen en te kokhalzen.

Vanmiddag leg ik haar bij mijn moeder neer en bij wakker worden gaat mijn moeder het proberen ( ander persoon, ander huis).

Hebben jullie tips?!
Ik zie dat er veel verschillende spenen en flessen zijn, maar heeft dit daadwerkelijk baat? onze dochter wil ook al geen speen. CB gaf aan hier nu ook niet aan te beginnen, want dan krijgt ze ook geen eens een beloning...

Help help, dinsdag is mijn eerste werkdag!!
 
Ik ben bang dat zolang jou dochter de fles weigert jij nog niet te werk kan hahaha. Ik ben niet het type van, ze krijgt vanzelf honger en dat doet ze het wel.. Heb ik wel bij mijn dochter maar die is bijna een jaar dus dat is een heel ander spelletje..

Is er niks aan de hand? Kan ze de fles nog wel aanpakken met haar tong? Je hoort ook wel eens dat het tong riempje te kort is en dat ze daardoor geen fles kunnen vasthouden. Zeker ook omdat ze geen speen wilt zou ik dit wel even uitsluiten.. Ben je al bij de huisarts geweest? Of is het de fles voeding die ze niet lust? Of krijgt ze nog wel bv?
 
Bij ons lag het aan het flessespeentje. Wij hadden een mooie dure Medela calma speen, maar ze wist gewoon niet wat ze er mee aan moest. Had nog ergens een goedkopie speentje liggen, toen ging die fles er goed in. Het kan veel schelen met een ander speentje, ik hoor goede verhalen over de speentjes van Tommy Tippy closer to nature.
Ik zelf ging wel oefenen met flesje geven vlak voor een voeding, als een kind geen honger heeft zal ze ook niet willen drinken was mijn gedachte. En dan iets van 20 of 30 ml, vervolgens de voeding afmaken met de borst.
Als je man het flesje geeft ben jij dan in de buurt? Mijn lactatie deskundige vertelde me dat ik dan de kamer uit moest als mijn man het flesje gaf, ze mag je niet zien, horen en ruiken.
Op borstvoeding.com staan een aantal tips om te oefenen met de fles en op borstvoedingsforum.nl wordt dit onderwerp ook vaak aangesneden, ik kan je aanraden om daar eens te gaan kijken.
Succes!
 
ik weet dat het niet gebruikelijk is... maar mijn zoon wiegerde ook de fles... beging nu soms... (bijna 7 maanden) maar in de tussen tijd hebben we alls uit een beker later drinken...
borst baby's klusteren ook vaak als ze weer bij hun moeder zijn.. dus als ze over dag niet veel drinken is dat niet een ramp... maar wat is wel fijn...

falko kreeg al tijd een paar slokken uit een kopje... er ging natuurlijk ook deels er nast... dit is wel zonder maar ik heb makkelijk veel melk... en was al lang blij dat die wat binnen kreeg... het kost meer tijd dan een fles en gaat klein slokjes per keer...
wat ik dee was in een bekertje een 2 of 3 klein baby slokjes... (5 cc of zo) en dan dat geven... en zo opbouwen...

hoop dat je er wat aan heb... (gebruik ik nog steeds als we langer tijd in de auto zitten en even niet zo 1,2,3 kunnen stoppen om te voeden!!!)
 
Mijn dochter is altijd een slechte drinker geweest, dronk soms maar 210cc op een hele dag (was toen ong. 6 maanden).
Ik zou zeker niet gaan doorduwen met een speen als ze gaat kokholzen, zo wordt het drinken een frustratie en heb je kans dat ze bij voorbaat de fles al gaat wegduwen.
Als melk (is het afgekolfde?) niet gaat zou je ook flesvoeding kunnen proberen of water of lauwe thee. dat dronk mijn dochter ook. En als ze ouder is dan 4 maanden zou je door het water een klein beetje diksap kunnen doen.
Succes.
 
bedankt, weer wat nieuwe tips!

het is afgekolfde melk, en ik heb vrijdag een nieuwe fles en speen aangeschaft van Nuby> met natural touch speen. Ze vindt het niet vervelend deze in de mond te hebben, maar drinken ho maar...
tongriempje te kort? ik weet het niet, ik dacht juist dat ze een grote tong had gaat namelijk regelmatig naar buiten. Het is een goed idee om naar de huisarts te gaan hiervoor, nooit aan gedacht!
ik zal borstvoeding.com ook doorspitten en in me opnemen! de wijkverpleegkundige zou trouwens ook al dat het zomaar kan zijn dat ze de hele dag drinken weigert en dan de tijd dat ik thuis ben, van 19:00 tot 7:00 uur vijf keer komt(slik ben ik daarom drie maanden zo consequent geweest!) Niet leuk maar wel geruststellend inderdaad.
 
Volgens mij heb ik net ook gereageerd op je berichtje bij augustus mama;s.

Misschien kun je eens proberen om met vers afgekolfte melk te oefenen? Des noods iedere keer, zo'n 20 cc voordat je haar je borst gaat aanbieden...
Wat de wijkverpleegkundige had gezegd hoor ik ook vaker.. dat kindjes de voedingen gaan inhalen als mama er wel is..

Ik vind het advies van Maris85 echt niet pro-borstvoeding! Het advies is juist om tot 6 maanden helemaal niets anders dan borstvoeding te geven!
 
Ik probeer inderdaad tot 6 mnd niets anders erbij te voeden, maar volgens mij begint onze dochter het langzaam te begrijpen. Snoopy heb inderdaad voor elke voeding de afgelopen 2-3 weken zo'n 40 cc aangeboden vers van de pers en daarna de borst. Van mij wil ze trouwens ( net bericht bij het augustus forum) niet drinken uiteindelijk maar wel van papa en schoonmoeder. Nog niet alles, mar wel al bijna de helft! het begon met per ongelijk wat binnenkrijgen. Schoonmoeder had haar voor de televisie gezet, waar ik eigenlijk helemaal niet voor ben of was voor een baby, maar goed het werkte!

Bedankt voor alle tips moeders!!
 
Terug
Bovenaan