flessnwarmer

Hello

Maken jullie gebruik van een flessenwarmer of magnetron direct uit de kraan geven?

Onze kraamhulp vertelde dat gewoon lauwwarm kraanwater goed is voor de flesvoeding maar de ene keer is het wat warmer als de andere keer. Zit hierom te denken om een flessenwarmer aan te schaffen zodat alle flessen op de juiste temp zijn.

hoe zijn jullie ideen hierover?

De flessen warmer heb ik de deur uit gewerkt.
We vonden het veel te lang duren voor het op temperatuur was.
Met de magnetron doen we dat nu, het is even zoeken naar de juiste tijd. Bij ons 35 sec bij 900 watt.

En ik voel altijd eerst even voor ik de voeding er in doe.

ik kook nog altijd eerst water, maak de flessen dan klaar, zo heb ik een voorraadje zeg maar.
en als het tijd is voor de fles, dan doe ik hem in de magnetron.

kan gewoon in de magnetron hoor! ik hoorde ook al dat kraanwater gewoon mag tegenwoordig, maar ik kook toch liever even het water uit.

Ik gebruik bronwater en warm het op in de Magnetron. wij mogen geen kraanwater gebruiken vanwege oude waterleidingen waar dan lood in zet. de kraamhulp zei dat het in nieuwbouwhuizen wel mag.

wij deden eerst water koken en dat stond in de koelkast en dan opwarmen in de magnetron. Maar dan was het weer te heet en dan weer te koud.
Hebben een oude magnetron die je met een knop om moet zetten en niet precies zoveel seconden kunt zetten.

Toen hebben wij van BEABE een babyexpresso aangeschaft. het kost even wat maar wij vinden hem ideaal. Hij maakt het water in 30 sec op de juiste temperatuur van 37 graden. en dan kun je je fles eronder zetten en het water eruit tappen. Het bovenste gedeelte kun je eraf halen en als flessenwarmer/potjes opwarmer gebruiken is los te koppelen en er zit een magnetron sterilisator bij ideaal zo hoef ik niet elke dag een pan op te zetten om de flessen uit te koken.

Ik heb gewoon bronwater of koud gekookt water dat ik opwarm in de magnetron. Had wel een flessenwarmer te leen bij mijn oudste, maar vond dat niets. Duurde zo lang voordat het op temp was. Eline heeft daar geen geduld voor, zeker snachts niet.

Ik woon in een huis van 1910 en mag gewoon kraanwater gebruiken van de wijkverpleegkundige. Doe dit niet, of het moet al gekookt zijn.

Terug
Bovenaan