Flesspeen groter goed of weer terug?

Sinds twee weken heeft ons zoontje van 3 1/2 maand een grotere speen op zijn fles (lansinoh M). Alleen drinkt hij sinds die tijd meer en zit er minder tijd tussen de voedingen. Hij krijgt nu te veel voeding. Spugen was eerst echt veel, maar dat is nu een stuk minder. Ook is de fles erg snel leeg (binnen 10 minuten). Eerst dacht ik nog aan een groeispurt of sprongetje maar het houdt nu wel lang aan.
Kan het zijn dat hij de verzadiging minder goed voelt omdat hij zo snel drinkt? Is het de moeite om terug te gaan naar de kleinere speen?
Ik hoor graag ervaringen of mogelijke verklaringen
 
Ja, het kan zeker zijn dat hij meer drinkt omdat hij de verzadiging te laat merkt door de grotere speen. Ook kan het zijn dat hij nog zuigbehoefte heeft in plaats van honger. Dat los je ook op door een kleinere speen zodat hij langer moet zuigen voordat de voeding op is. 

Ik zou eens proberen om terug te gaan naar de kleinere speen. 
 
Dank. We zijn vandaag begonnen met de kleinere speen. Hij spuugt nog wel, maar lijkt veel meer verzadigd na de voeding. Hij laat zelfs nog een klein bodempje staan en er zit weer wat meer tijd tussen. Fijn! Soms kan het blijkbaar zo simpel zijn, hopelijk blijft het zo.
 
Terug
Bovenaan