flesspeen probleem

Hoi,
ben een meehelpende peettante van een tweeling. Een van de tweeling heeft veel moeite met aan de fles (Difrax)  drinken: neemt veel lucht mee naast de speen en moet na een paar minuten reeds flink boeren. Er zijn reeds een aantal spenen geprobeerd: Dental, kersenspeen etc. Heeft iemand een tip voor een goede speen of een andere oplossing?
Alvast bedankt  
 
Hoi,

wij hadden hetzelfde probleem met onze dochter. De gewone fles zoog ze helemaal vacuum, en daarmee kreeg ze dus ook veel te veel lucht binnen omdat ze iedere keer de speen dicht had zitten.Verschillende spenen geprobeerd. Toen de difraxfles gehaald. Hier werd het iets beter van, maar nog kreeg ze te veel lucht binnen. Uiteindelijk hebben we bij Babyplanet een Nuby-fles gevonden. Hier zit ook een ventiel onderin net als met de Difraxfles, alleen werkt deze veel beter. Het lucht gaat ook echt uit fles, en de fles zuigt absoluut niet meer vacuum.Dus ook de speen niet meer.  Het is wel even wennen aan deze fles (als je het ventiel niet goed hebt aangedraaid kan de bodem gaan lekken). Je begrijpt dat ik inmiddels een hele voorraad van allerlei flessen in huis heb, maar de Nuby is absoluut een blijvertje.
 
Veel succes met het zoeken naar een geschikte fles!

Groetjes,

Ingrid


p.s. de Nuby-fles is heel moeilijk te krijgen. Ik heb hem tot nu toe alleen nog maar gezien bij Baby-planet en 1 keer bij een DA-drogist
 
Ja, herken het.
Wij gebruiken wel de difraxfles, maar met de spenen van Dodie.
Mijn beide dochters hebben uiteindelijk deze speen gekregen en die drinkt voor hun super. Dodiespenen krijg je volgens mij overal.
De speen past net niet helemaal, dus je moet m wel goed aandrukken.
Succes, ik weet hoe lastig het is als je het net niet kunt vinden!
Hahaha, ook wij hebben een hele voorraad flessen staan.
Hier is overigens de Nubyfles ook te koop bij de etos.
 
Hoi,

Ik gebruik de flessen van avent en dat is hier echt een blijvertje. Ze werken hier echt perfect en ze krijgt ook geen vals lucht binnen.

Succes met het vinden van de juiste speen en fles.

Nuby kan je hier kopen bij de kruidvat, hoogvliet en DA.
BIBI is ook een goede fles en kan je gewoon in de suoermarkt kopen.

Groetjes
Davina
 
hoi,

Mijn dochter had precies hetzelfde probleem met die flessen. Ik kreeg toen een tip om de aventflessen met bijbehorende spenen te gebruiken. Die zijn nl. kleiner en er komt dus minder melk uit. Bij mijn dochter werkte het prima. Nu zit ze op een dikkere voeding en nu zijn die andere flessen weer perfect maar voor die echte kleintjes zou ik zeker de Aventflessen aanraden.

Groetjes F.
 
Hoi,

Hier nog een groot voorstander voor Nuby spenen. Ik heb een hele pot vol spenen geprobeerd, maar uiteindelijk werkte bij ons de Nuby speen het best, maar wel in de Difrax fles. De Nuby fles was ook wel fijn, maar dat ging nog iets beter.

Nuby verkopen ze bij Etos! Er is wel net wat veranderd geloof ik, dus die speciale speen die ik had hebben ze niet meer, maar deze werken ook vast goed.
Succes!
 
Hoi,

Ik had voor de geboorte van mijn dochter een starterset van Avent gekocht, deze helaas maar even gebruikt.
Mijn dochter spuugt nogal, dus johannesbroodpitmeel erin, maar het bleef!
Op het cb raadde ze mij de difraxfles aan, en daar hebben we veel plezier van.
Alleen zuigt ze hem toch ook wat vacuum.
Ik heb speen S erop, kersmodel, speen M is namelijk veel te groot.

Maar de NUBY-speen past dus op difrax?
Zijn ook verschillende maten?
Misschien ga ik die ook eens proberen.
En zo staan de Aventflessen, dus op zolder...en hebben we Difraflessen nu, wie weet wat er volgt..
 
Terug
Bovenaan