Flesspeen voor papfles

Hallo ouders,

Onze dochter is 7 maanden en begint aardig wat te eten. Nu wil ik voor het slapen gaan een papfles geven. Wij hebben de difrax fles en daar gebruiken wij de 1-2-3 speen voor. Maar hier komt de pap slecht doorheen. Soms zijn we een halfuur bezig met pauzes omdat de pap ophoopt in de speen. Ik heb laatst de L speen gekocht maar deze is zo groot dat de fles met 3 minuten leeg is! Nu wil ik wel de M speen kopen maar ik vermoed dat dit niet beter zal gaan. Heeft iemand tips/ervaring hiermee?
 
Ik heb zelf nooit pap gebruikt maar, ik hoor vaak dat ze er een snee inmaken in een speen zo wordt het groter anders een Y speen van dr brown helpt ook meestal.
 
Snee inmaken wel eens gelrobeerd maar gaat snel weer dicht zitten door het matriaal van de speen. Vroeger toen ze van rubber waren ging dat beter. 


De Y-speen van brown is gemaakt voor pap. S-speen gaat het naar mijn idee echt niet doorheen, zelfs jbpm is daarvoor te dik en dat heeft geen vezels. Enige andere optie zou ik nog de 1-2-3 speen van difrax vinden maar vond opzich al een onding.
 
Ik heb de 1-2-3 speen van kruidvat gekocht. Deze past ook op de difrax fles. Het gaatje is iets groter dan de 1-2-3 speen van difrax en iets kleiner dan de L speen van difrax dus een goede tussenmaat.
 
Terug
Bovenaan