Flesvoeding 5 flessen maare de nacht dan?

Onze kleine meid weegt 4,5 kilo en mag 5 flessen per dag met 150 ml water en 5 schepjes voeding. Overdag / avond drinkt ze er inderdaad 5 maar ze slaapt 's nachtes nog niet door en wil dan ook een fles, dat zijn er 6 mag dat wel?
 
volgens mij mag je bij 5 kilo ophogen elke fles met 30 cc ophogen en 1 schepje Maar ik zou gewoon flesje geven hoor, of de laatste verhogen, en kijken hoe jullie meid dan slaapt. Ik zou haar zeker geen honger laten lijden.

succes
 
Hoi,

Als je dochter zin heeft in een fles zou ik hem gewoon geven hoor. Mijn dochter heeft altijd het maximum aantal flessen gehad al sliep ze met 3 weken door, dus we hadden geen nachtvoeding meer. Ik zou het verhogen naar flessen van 180cc + 6 schep en dan kijken of ze het opdrinkt. Hoe oud is ze nu?

Succes!
 
Wij hebben de laatste fles ook altijd meer gegeven dan "mocht". Dus ook 180+6 ipv 150+5 en toen werd Thomas in de nacht niet meer wakker of konden we het af met een speentje geven. Wij gaven de laatste fles ook altijd met een grotere speen, zodat hij helemaal leeg ging. Ik heb nooit echt gekeken naar de aangegeven hoeveelheden. Het kind heeft honger of heeft het niet en kan dat prima zelf aangeven.

Succes!
 
Je dochter heeft blijkbaar nog een nachtvoeding nodig, die moet je (naar mijn mening) dan ook gewoon geven.
Je kan dan ook gewoon uitgaan van 6 flessen. 150 x 4,5= 675 ml 675 delen door 6 flessen is 112 ml per fles. Dan maak je 120 ml water met 4 schepjes en geef je gewoon 6 flessen van 135 ml.
Daarnaast zou ik wel proberen de laatste fles 150 ml te maken en kijken of ze dat wil drinken, dan heb je idd meer kans dat ze door gaat slapen.
Gaan bijna alle flessen helemaal op dan is het tijd om over te gaan op grotere flessen.
 
Terug
Bovenaan