Flesvoeding baby 3 weken

Onze dochter van 3,5 week krijgt flesvoeding met johannesbrood pitmeel haar gewicht is momenteel 3172 gram en krijgt 90cc. Ik merk dat ze hier niet genoeg aan heeft en we hebben de flesvoeding omhoog gegooid naar 120cc. Nu spuugt ze de helft uit van de voeding en denk ik dat 120cc te veel is maar, 90cc is te weinig. Ze meldt zich ook niet zo vaak om de 4 uur en snachts slaapt ze door of soms komt ze 1 keer. Ik kom uit op 5-6 voedingen op een dag maar, is dat niet te weinig voor zo kleintje? Hebben jullie tips?
 
Ik vind om de 4 uur , dus maar 5/6 voedingen, voor zn kleintje wel een erg lange tijd.. ik gaf mijn dochter om de drie uur en snachts gaf ik haar ook nog een voeding, ookal werd ze niet wakker omdat ze erg licht in gewicht was en zij zich ook niet liet horen s nachts.

Als je om de drie uur 90cc gaat geven dan kom je op wat meer voedingen en heeft ze misschien ook niet z’n honger meer.
 
Ik sluit me aan bij de andere gebruiker. En laat alsjeblieft de JBPM lekker weg. Is helemaal niet nodig vrouw. Zo een kleintje heeft nog helemaal geen besef van dag/nacht, dus zeker wakker maken om de 2,5/3 uur voor een voeding
 
Waarom krijgt je dochter JBPM door de voeding? Heeft ze last van reflux? Als leidraad kun je 150x het lichaamsgewicht in kilo’s aanhouden. Dus in jullie geval 3,2x150=480 cc in 24 uur dat ze binnen zou moeten/mogen krijgen. Dat zijn dus in principe 6 voedingen van 80cc in 24 uur. Als ze daar tevreden bij is, is dat prima.

Echter, ze is er niet tevreden mee dus zoals de anderen ook al zeggen kan het bij zo’n jonger kindje geen kwaad om een voeding extra te geven zodat ze minder honger heeft. Onze zoon dronk met die leeftijd om de drie uur en een nachtvoeding waar vaak ietsje meer dan 3 uur tussen zat. Zo rond 7-10-13-16-19-23-3 uur
 
Ik zou overdag om de 3 uur geven en als ze verder gewoon goed groeit snachts zelf laten komen. Mits ze wel alert wakker wordt.
Geen jbpm geven, dat voegt verder niets toe. Spugen is heel normaal, zeker tot een half jaar en soms langer. Ook als het meer dan een paar mondjes is. Het wordt pas een probleem als maagzuur in de slokdarm blijft zitten, verborgen reflux noemen ze dat. En dat kan flink irriteren, dus dat merk je heel goed aan je kindje. Jbmp kan dat zelfs verergeren. Dan is een bezoek aan de kinderarts een beter idee.   
 
Overigens kan het best zijn dat ze even moet wennen aan de nieuwe hoeveelheid. Het maagklepje werkt nog niet optimaal. Je kan bijvoorbeeld even weggieten tot 100 ml een paar dagen en dan 110, en dan 120. Maar persoonlijk zou ik een extra flesje doen en nog wat langer kleine hoeveelheden geven tot ze net een weekje of 2 a 3 ouder is.
 
Bedankt voor je reactie! Mijn dochter spuugde in de eerste week tot 2,5 week bij elke voeding erg veel en kreeg daarna direct weer honger maar, spuugde het weer uit. Heb toen de jbpm gebruikt en nu spuugt ze bijna niet meer alleen nog mondjes.
 
Je kunt haar ivm het spugen ook wat meer rechtop proberen te voeden ipv liggend, mocht je dat doen. Tussendoor laten boeren ipv nadat het flesje helemaal op is. Na de voeding niet gelijk wegleggen maar nog even bij je houden en als het kan ook wat meer rechtop. Jnbp is gewoon too much voor de maag als ze nog zo klein zijn. Hopelijk merk je snel verbetering
 
Terug
Bovenaan