Flesvoeding baby 4,5 week

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochtertje is nu 4,5 week oud en woog afgelopen vrijdag 3895 gram. </p><p>Nou vraag ik me af wat jullie geven aan hoeveelheid voeding en hoelang er ongeveer tussen zit.</p><p>Op de verpakking staat dat ze 5x 120cc + 4 scheppen( 135 totaal) mag hebben. Mijn dochter heeft echt nog 6 voedingen nodig inclusief nacht, ze komt ongeveer tussen de 3-4 uur en s’nachts tussen de 4-6 uur ( dit verschilt dus per nacht..)</p><p>Ik maak nu dus wel 135cc, maar bij 110-120 valt ze in slaap.. </p><p>Ik ken het rekensommetje van 150 keer lichaamsgewicht, maar dan zou ze op ongeveer 100cc per fles zitten en hier heeft ze echt niet genoeg aan.</p>
 
In het groene boek van het cb staat: 6 a 7 flessen, van 60 tot 120 ml. Dat is dus om de drie, vier uur
Ikzelf vond dat een goede richtlijn voor mijn zoontje, inmiddels 7 weken oud
 
Ik heb mijn zoon toen gewoon fles van 120 +4 gemaakt, dat is dus idd 135 cc. En dan liet ik hem drinken wat hij nodig had. Soms dronk hij ze leeg en soms dronk hij 90-100. Met 4 weken kreeg mijn zoontje zelfs nog 7 flessen, aangezien hij in de nacht nog kwam.
Ik zou gewoon goed kijken naar wat jij denkt dat jouw dochter nodig heeft.
Mijn zoontje is inmiddels 8 weken en zit nog maar op 5 flessen van 150 + 5. Hij slaapt snachts door van 23.30 - 6.30 uur, dus ook geen nachtvoeding meer. Heel sons komt hij nog snachts en dan maak ik hem een klein flesje van 60 +2. Verschilt echt per kind, gewoon doen waar jij je goed bij voelt en dat is wat jij denkt dat je dochter nodig heeft!
 
Ja ze bedoelen dan echt 120, klein beetje eruit dus. Maar ik zeg je eerlijk dat ik dat niet altijd doe hoor! En inderdaad net wat KL-E zegt, soms drinken ze zelf wat meer of wat minder. Ik ben niet zo van het strakke. 
 
Terug
Bovenaan