Flesvoeding baby 5 weken

Mijn zoontje van 5 weken (5,5 kg) drinkt 6 flessen van 150 ml met 5 schepjes.

Volgens de richtlijnen is dit 1 fles te veel en zou hij dus maar 5 flessen mogen.

Hij drinkt echter niet altijd zijn fles helemaal leeg.

Hoeveel drinken jullie kindjes?
 
Keurig hoor! Mijn kinderen dronken gerust 7 flessen per 24 uur. 5 flessen is echt weinig, er zijn maar weinig kindjes die het daarop redden. Dan zouden ze dus elke 4 uur (7.00/11.00/15.00/19.00/23.00) 180cc moeten drinken én elke nacht netjes doorslapen. Dat zijn schema's volgens het boekje en zo werkt bijna geen enkel kind!

Hier was het tot een maand of 4 elke 3 uur 120/150cc, meer ging er echt niet in. En nachtvoedingen ook 5 van de 7 nachten per week, dus wéér een extra fles. Ik ben altijd maar gewoon meegegaan in de flow en zodra ze 180cc op konden wel zo'n 4 uut ertussen gehouden en dan valt er vanzelf een fles weg, zeker zodra je aan fruit en groente begint.
 
Mijn kleine is 4 weken en 4kg. Ze krijgt 6x 120cc + 4 schepjes en dan weer terug gegoten tot 120. Soms zelfs een fles extra Volgens de richtlijn ook teveel maar anders heeft ze honger. CB zei er niks van vandaag. Wij eten en drinken ook niet allemaal hetzelfde toch?
 
Lieve topic startster,
No stress. Echt no stress! En als je kleine grote baby straks naar 6x of 7x 180 ml wil ook gewoon geven. Eventueel wat vaker naar het CB om te wegen of hij er niet overheen schiet of de overstap maken (in overleg met CB) naar Nutrilon Forte (voor hongerige baby's). 


ons kleintje was groot bij de geboorte en na een mislukte borstvoeding (ik had gewoon niet genoeg) overgestapt op flesvoeding. En hij dronk zoveel meer dan het advies van het CB. Het maakte me zo onzeker. Maar je kleintje weet precies wat het nodig heeft, volg je kleintje. 


Echt no stress! En voor meer vragen mag je altijd berichtje doen. 
 
Terug
Bovenaan