Flesvoeding baby 6 maanden

Hoi hoi,

Hoeveel flesjes en hoeveel melk per keer drinkt of dronk jullie kindje van 6 maanden oud? Wij zitten nu eigenlijk op 4x 180 + 6 schepjes maar twijfel of ie hier genoeg aan heeft. Rond 18u krijgt ie de laatste fles en daarna gaat ie naar bed en slaapt ie tot de volgende ochtend. Tussen 7 en 7.30u krijgt ie dan weer de eerste voeding en dat gaat heel goed maar de laatste dagen heeft ie overdag ineens meer honger lijkt het en vandaag heeft ie in dezelfde tijd ook een flesje meer op, dus 5 flesjes van 180 tussen 7.30 en 18.00u.
Wat doen jullie? 4 of 5 flessen, of misschien 4 flessen van 210 +7?

Groetjes
 
Ps hij wordt volgende week 6 maanden en heeft nu dus nog zuigingenvoeding 1. Volgende week gaat ie naar voeding 2 (al zit daar niet veel verschil tussen volgens Keuringsdienst van Waarden, maar goed)
Ook krijgt hij s ochtends wat gepureerd fruit en einde van de middag een groentehapje
 
Ik zou het niet verhogen naar 210, maar een keertje wat extra geven. Ik merkte het ook als hij toe was aan het volgende nummer.
 
Persoonlijk zou ik niet naar de 210 gaan, dan zit er namelijk nog meer tijd tussen voedingen. Je kan nog een flesje van 90 tussendoor geven (of 3x 210 + 2x180 = 990cc). Mocht dat niet voldoende zijn, dan gewoon wat meer groenten en fruit geven en evt. Een broodkorst
Ook zou ik gewoon op volledige zuigelingenvoeding nr 1 blijven, WHO en Unicef hebben in hun onderzoeken duidelijk staan dat opvolgmelk ongeschikt is als vervanger van borstvoeding, terwijl nr 1 wel geschikt is. 
De samenstelling van nr. 1 is wettelijk vastgelegd en daar mag dan ook niet mee gerommeld worden, vanaf nr 2 is dat niet meer en zitten er ineens allemaal suikers aan toegevoegd (lekker goedkoop produceren). Ons zoontje heeft tot 1 jaar gewoon nr. 1 gehad en daarna over op koemelk, hij is kerngezond
 
Die van ons kreeg met een half jaar 4x180 en s ochtends 80gram fruit, tussen de middag ongeveer een halve boterham en s avonds 80 gram groente. Al vrij snel werd dit steeds meer avondeten en brood. Na 7 maanden kreeg hij ook nog een beetje yoghurt toe.
 
Terug
Bovenaan