Flesvoeding baby 6 weken

<p>Hoi hoi,</p><p>Mijn zoon is nu 6 weken oud en drinkt 5 a 6 flesjes met 150 cc + 5 schepjes kv (is dan 165 cc). <br />Als ik het bereken aan de hand van de 150 x 1 kilo lichaamsgewicht zou hij ongeveer 130 cc mogen. Hij woog vorige week 4400 gram.</p><p>krijgt hij nu te veel en kan hij dan te zwaar worden?</p>

Dan zou ik afgieten tot hoeveel hij mag, kjk naar de baby zou ik zeggen. Beter bij voeden dan te veel geven ivm kramp en overvoeding 

Wij gaven tot 5kg 5x 4 schepjes (weet bijbehorende hoeveelheid water even niet)
Maar als jou kindje dit nu gewend is zal hij waarschijnlijk minder niet meer accepteren. En daarnaast kan het dat hij gewoon veel honger heeft natuurlijk!
Mijn zoontje van nu 11 weken weegt nu 5.5 en krijgt nu 5x 150 met 5 schepjes..

Hé! Mijn zoontje is morgen 7 weken en krijgt 6 x 120+4 en soms 150+5 (hij weegt 5,5 kg en is 62 cm).
De formule in de tweede maand is 140 x gewicht / aantal voedingen. Dus voor jouw kindje 100 per voeding als je 6 voedingen doet. Meer geven vergoot kans op spugen, reflux en buikpijn door overvoeding. 
Misschien proberen of hij ook tevreden is met 6 x 120+4 gezien zijn gewicht?

150 cc is een richtlijn en sommige kinderen willen meer en andere minder. Mijn dochter kreeg bij 6 weken ook zoiets en woog minder. Consultatiebureau gaf ook aan dat als ze het nodig had dat we het moesten geven. Alleen 5x 180 (+6) was echt de Max. In ons geval betekent dat we bij 14 weken (geschat ca. 6 kilo en 60 cm) de laatste voeding wat zijn gaan verdikken met Johannesbroodpitmeel omdat ze anders naar 6x 180 zou gaan.

Je overvoed een baby niet zomaar, als ze geen honger meer hebben stoppen ze vanzelf met eten. 
Mijn dochter nu 12 weken krijgt 180+6 en is 5500 gram. De ene keer drinkt ze wel alles en de andere keer niet. 
Gewoon goed naar de signalen van je zoontje luisteren

Terug
Bovenaan