flesvoeding bereiden

Ik heb een vraag die ik misschien ook wel bij nutricia kan stellen, maar met al deze ervaren moeders moet het hier ook lukken, Ik geef na 4 maanden b.v. nu Nutrilon 1 (volledige zuigelingen voeding).Op de verpakking staat dat je het per fles moet bereiden, en "na bereiding binnen 1 uur consumeren". Kan ik het niet voor een hele dag tegelijk maken? Ik dacht dat ik dat voor mijn andere zoontje wel altijd deed, maar dat is ondertussen alweer 3.5 jaar geleden! Wie adviseert mij? groetjes, Brigitte
 
Hallo Brigitte,

Ik gebruik ook Nutrilon en onze kraamhulp maakte voeding voor een hele dag klaar. Ook op het consultatie bureau geven ze aan dat je best voor een hele dag kunt klaar maken. Zelf vind ik het prettiger om per fles aan te maken, maar dit heeft te maken met het feit dat ik 2 soorten voeding gebruik voor onze zoon.
 
Hallo Linda,
Dat is al een snelle reactie!!
Ik dacht nog even kijken voordat ik de computer afsluit. (moet nl. zo voeden)
Ik ga meteen een hele maatbeker maker hoor!!! Bedankt ! Groetjes Brigitte.
 
Hoi Brigitte,


Het advies om geen voeding meer voor 24 uur klaar te maken, wordt pas sinds vorig jaar door de flesvoedingsfabrikanten op de etiketten gezet. Er is nl. een geval geweest van een pasgeboren kindje in België dat door een dodelijke bacterie in de voeding is overleden. Dit advies is nog niet door officiële instanties, zoals het Voedingscentrum, overgenomen, maar ik zou het zelf voor de zekerheid toch maar liever per voeding klaarmaken!

Groetjes,
Pauline
 
Inderdaad wordt tegenwoordig het advies gegeven om per fles te maken. Daarom staat die nu ook op de pakken. Bij mijn zoontje drie jaar geleden mocht je het inderdaad per dag klaarmaken. Voor je eigen rust zou ik het dus toch maar per fles klaarmaken. Het water kun je wel al van te voren voor een hele dag klaarmaken. Bovendien vindt ik per fles maken ook nog veel gemakkelijker.
Succes, groetjes Millie
 
Toevallig heb hierover contact gehad met Nuitricia. Het is inderdaad zo dat dit nog niet heel lang geleden verandert is. Nutricia zelf raad aan, om alle risico's te vermijden, de klaargemaakte fles binnen 1 uur te gebruiken. Het risico van de bacterie is erg klein maar wel aanwezig.

Om het jezelf zo makkleijk mogelijk te maken kun je natuurlijk wel het water al warm maken en in de thermoskan bewaren. Ook zijn er bewaar flesjes te koop waarin je de poeder afgeteld kan bewaren.

Groet Liesbeth
 
Hallo Brigitte,

Ik heb ook een bericht van Nutricia gekregen, alleen bij mij zeiden ze dat je de voeding voor 24 uur wel klaar kon maken maar dat je gekookt water moet gebruiken om bacterien te voorkomen. En natuurlijk een gesterilliseerde grote fles. Maar ja dat is geen probleem. Buiten de koelkast is de klaargemaakte fles 1 uur houdbaar. Maar voor het gemak als je eens wegmoet kun je ook kant en klare voeding krijgen bij de supermarkt.

Groetjes
 
Hallo, ja dat klopt, ik heb ze zelf ook gebeld, en dat zeiden ze ook tegen mij dat je gerust voeding voor 24 uur klaar kunt maken,maar dat je wel het water uitkookt. Ook bronwater moet je uitkoken. (voor die 24 uur dan).
Groetjes Natasja
 
Terug
Bovenaan