Flesvoeding bij 1 jaar??

Hallo allemaal,

Ik ben een "Mei 2005 moeder" en onze dochter krijgt 's morgens een flesje opvolgmelk (= Friso 2)  met granen (bambix volkoren) en 's avonds ook een flesje opvolgmelk eventueel met rijstebloem. Wij hebben vanaf het begin Friso gebruikt (comfort i.v.m. spugen en nu gebruiken we  normaal).

Nu vroeg ik me af; moet ik wel/niet beginnen met Friso 3??
En zou   het kunnen dat onze dochter van de flesvoeding nog steeds van die dunne ontlasting heeft??
Wat is jullie ervaring???

Alvast bedankt voor de reacties!!
 
goede morgen,

Je dochter is nu toch 1 jaar, waarom gebruik je nu niet gewoon halfvolle melk???
Dat is een stuk goedkoper hoor...
Mijn dochter is nu bijna 21 maanden en die krijgt ook vanaf dat ze 1  is halfvolle melk.
Ik ben gewoon in 1 x over gestapt van nutrilon naar gewone melk...
Ik heb na gevraagd of houdbare melk net zo goed is als verse melk, dit maakt geen verschil.
Mijn dochter krijgt nu dus houdbare melk en ik koop 1 x per 2 weken gewoon 1 doos met 12 pakken melk, zo heb ik altijd melk in huis en grijp nooit mis...

succes, groetjes mama van lieke
 
ik vergeet nog wat:

Mijn dochter krijgt s'morgens 200 cc melk met 5 scheppen bambix...
Tussendoor 1 x drinken met koekje..
Tussen-de-middag 1 boterham met 150 cc melk, heel soms yogi..
In de middag fruit: appel, banaan, peer en drinken..
Warme maaltijd en toetje, soms wat drinken na....
Voor slapen gaan 200 cc melk...

groetjes mama van lieke  
volgens mij moeten ze nu minimaal 300 cc melk binnen krijgen...
 
"Tante Pollewop" lust geen gewone melk.... Al vraag ik me af of je nu al kan zeggen dat ze iets niet lust. We bieden het haar iedere keer weer aan, als we zelf melk drinken. Maar na 1 slokje, trekt ze een vies gezicht en duwt ze de beker weg. Ze is wel helemaal wild van karnemelk!! De laatste keer op het buro gaven ze als advies om tot 16 maanden (dacht ik) door de te gaan met de opvolgmelk. Laatst kregen we van de Nutrica gratis 4 van die flessen groeimelk thuisgestuurd. Dat is écht niet de te drinken, er zit namelijk een vanilliesmaakje aan.... Bah!! Ik ben zelf helemaal gek van melk, maar dat vond ik ook niet lekker. Kan me voorstellen dat zij het ook niet lekker vind.

Maar zou het kunnen dat je van de opvolgmelk dunne ontlasting krijgt??
Onze dochter heeft namelijk nog nooit compacte ontlasting of een lekker keuteltje gehad .... Mmmmmm wat een smakelijk onderwerp weer!!
 
hoi
Vanaf dat ze 1 jaar waren heb ik mijn kinderen halfvolle melk gegeven, 's morgens en 's middags een bekertje bij de boterham.
Groeimelk is een verkooppraatje van de fabrikant! Als ze normaal met de pot mee eten, krijgen ze voldoende voedingsstoffen binnen.
Het CB adviseert minimaal 300 ml. en maximaal 500 ml, als ze teveel krijgen hebben ze minder trek in eten.
Denk je er wel aan dat je vitamine D geeft als ze geen opvolgmelk meer krijgen, kun je gewoon bij de drogist kopen.
groetjes Melanie
 
Hoi Snuffel! Zal ik dan maar antwoord geven op je andere vraag haha! Ja, mijn zoontje had ook vrij dunne ontlasting totdat hij bijvoeding kreeg, toen werd het steeds dikker, en nu hij met de pot mee eet wisselt het weleens, af en toe een lekkere drol en soms is het weer derrie. Fijn, we moeten het echt vaker over dit onderwerp hebben, ik ruik het al weer bijna. Groetjes, Hedy
 
hallo,

ik ben begonnen met mijn zoontje met hem karnemelk te geven toen hij 1 jaar was.
hij vindt karnemelk lekkerder dan gewone melk.
hij krijgt nu s ochtends en smiddags 1 boterham met 150 ml karnemelk.
sochtends stukjes fruit en smiddags koekje en savonds eet hij met de pot mee.

hij heeft nu de ene keer  harde ontlasting en dan weer dunne derrie.

groetjes sandra
 
Terug
Bovenaan