Ik heb een vraagje over de flesvoeding. Mijn zoontje krijgt nu 7 x 110 ml per 24 uur. Hij was een week geleden 3640 gram. Hij is nu 3,5 week oud. Volgens de achterkant van het Nutrilon pak moet hij n.a.v. zijn gewicht 5 x 135 ml krijgen. Maar hij krijgt nog niet meer op dan 110 ml per flesje. Nu ben ik wel te bang dat hij teveel voeding krijgt. Hij krijgt dus 770 ml per 24 uur en zou (volgens Nutrilon) 675 ml moeten krijgen.
Dit is zijn eetschema, kan soms een half uurtje afwijken.:
7.30 uur
10.30 uur
13.00 uur
16.30 uur
20.00 uur
ca. 23.30 uur
Nachtvoeding meestal tussen 4 en 5 uur
Soms moet ik hem overdag wel wakker maken voor voeding. Moet hij nu echt om de 4 uur pas een flesje? En hoe doen jullie dat dan als je kindje eerder wakker wordt. Ik geeft hem dan gewoon alvast eten. Het is best lastig, de ene keer komt hij na 2,5 uur al en de andere keer moet ik hem echt wakker maken.
Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen van mama's die hetzelfde meemaken. Op internet kun je maar weinig vinden.
Liefs Maria
Dit is zijn eetschema, kan soms een half uurtje afwijken.:
7.30 uur
10.30 uur
13.00 uur
16.30 uur
20.00 uur
ca. 23.30 uur
Nachtvoeding meestal tussen 4 en 5 uur
Soms moet ik hem overdag wel wakker maken voor voeding. Moet hij nu echt om de 4 uur pas een flesje? En hoe doen jullie dat dan als je kindje eerder wakker wordt. Ik geeft hem dan gewoon alvast eten. Het is best lastig, de ene keer komt hij na 2,5 uur al en de andere keer moet ik hem echt wakker maken.
Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen van mama's die hetzelfde meemaken. Op internet kun je maar weinig vinden.
Liefs Maria