Flesvoeding bij 3,5 week

Ik heb een vraagje over de flesvoeding. Mijn zoontje krijgt nu 7 x 110 ml per 24 uur. Hij was een week geleden 3640 gram. Hij is nu 3,5 week oud. Volgens de achterkant van het Nutrilon pak moet hij n.a.v. zijn gewicht 5 x 135 ml krijgen. Maar hij krijgt nog niet meer op dan 110 ml per flesje. Nu ben ik wel te bang dat hij teveel voeding krijgt. Hij krijgt dus 770 ml per 24 uur en zou (volgens Nutrilon) 675 ml moeten krijgen.
Dit is zijn eetschema, kan soms een half uurtje afwijken.:
7.30  uur
10.30 uur
13.00 uur
16.30 uur
20.00 uur
ca. 23.30 uur
Nachtvoeding meestal   tussen 4 en 5 uur

Soms moet ik hem overdag wel wakker maken voor voeding. Moet hij nu echt om de 4 uur pas een flesje? En hoe doen jullie dat dan als je kindje eerder wakker wordt. Ik geeft hem dan gewoon alvast eten. Het is best lastig, de ene keer komt hij na 2,5 uur al en de andere keer moet ik hem echt wakker maken.
Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen van mama's die hetzelfde meemaken. Op internet kun je maar weinig vinden.

Liefs Maria

Jr komt hier soms ook al na 2,5 uur. en dat is best wel vermoeiend. maar soms slaapt tie ook bijna 4,5 uur.
als ik hem wakker moet maken voor de voeding eet hij amper wat. dus je kan wel nagaan hoe hier de laatste voeding gaat.
vanochtend was het hier ook weer vroeg. gelukkig wel later dan gisterenochtend maar het is wel heel errug zwaar.
hij kwam vanochtend om kwart over 4. ik wilde het nog rekken met de speen. maar helaas. hij had er geen zin in. dus ik had hem er uit gehaald. schone broek. na  3 kwartier met veel pijn en moeite 60 cc binnen gekregen te hebben. had ik hem in de wieg terug gelegt. dat ging een ander half uur goed.
Bleek dat tie heel stilletjes z'n luier had vol gepoept. dus tja dus ikke hup eruit. gelijk maar in bad gedaan. flesje klaar gemaakt. gaat er weer niet meer in dan 60 cc meneer slaapt. hij slaapt dus gelukkig nu nog.  maar ik laat hem maar lekker slapen. ik zie het wel hoe laat tie komt.
in de hoop dat tie daarna z'n fles goed leeg drinkt. want pfff 3 kwartier is echt wel vermoeiend.

Dit stukje staat op de site van het consultatiebureau, wie weet heb je er wat aan.
Kijk anders nog even verder op www.onlineconsultatiebureau.nl

De fles hoeft niet per se op, maar kijk goed naar je baby wanneer hij genoeg heeft en stop dan. Huilt je baby en voed je strikt volgens de klok, dan kan het zijn dat je baby te weinig melk krijgt. Ook als hij zijn fles helemaal leeg drinkt en daarna nog erg huilerig is, kan het zijn dat hij te weinig krijgt. Geef hem dan 60 ml extra voeding. Als hij het opdrinkt, heeft hij het nodig. Wijkt de behoefte van je baby erg af van de geadviseerde hoeveelheid, overleg dan met het consultatiebureau.

Groetjes Pauline
mama van Yoëll, vandaag precies 1 maand

Hoi,

Ik gebruik zelf ook Nutrilon.
En het CB heeft tegen mij gezegd dat de voorschriften achter op de verpakking van Nutrilon niet klopt.
Je moet uit gaan van: lichaamsgewicht x 150 : 24
Nikki is nu 5 wkn en 4dgn   en krijgt 6 x 130 ml. En af en toe de laatste fles 150 ml. Maar ik gebruik ook Nutriton om het wat dikker te maken.
En ik moet haar ook af en toe wakker maken na 4 uur. Meestal is ze eerder.
Gewoon doen wat je hart zegt en luisteren naar je kindje.
SU6

groetjes van Anouschka
                                          mama van Nikki

Hoi Maria

onze kinderen mogen rond de 700 cc op een dag (24 uur)
zowel de huisarts, CB als de kraamhulp gaven dit aan.
meestal is dat 7 voedingen van rond de 100 cc
als je kindje om de 4 uur komt, ga je naar de 120 cc

Chris zit ook gewoon op de 100, anders gaat hij spugen, dus hij krijgt 7 voedingen
overdag om de drie uur ongeveer en 's nachts 1 voeding.

groetjes pascal

Hoi Maria,

Ik zou gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Als je BV geeft is het de ene keer ook wat eerder dan de andere keer, en ook dan drinken ze niet altijd de hele borst leeg! Adviezen van Nutricia zijn richtlijnen, die hoeven niet strikt opgevolgd. Als er per etmaal maar niet meer dan 1 liter ingaat, bij flesvoeding is dat het maximum.
Overigens klopt dat schema van Nutricia wel ongeveer. Het rekensommetje van Anouscka wordt door de Cb's gebruikt om aan te geven hoeveel Bv je in een flesje moet doen (als je afkolfd bv). Maar je kunt het ook best gebruiken voor de fles. Volg je gevoel een beetje, volgens mij gaat het toch goed zo!

hoi..
toen onze kraamhulp wegging dronk mila 90 cc om de 3 a 4 uur.zei mocht nadat ze dit twee dagen opdronk weer 10 cc omhoog,daarna dus 100cc tot 120 cc.
ze zit nu op 120 cc en dit drinkt ze om de 3 a 4 uur.ze krijgt dus +- 7 flessen per 24 uur.
dit mag van het consultatie bureau,ze heeft me een folder meegegeven waar precies instaat hoeveel ze mogen per lichaamsgewicht.6 flessen + evt nachtfles.
ik zou overleggen met het consultatiebureau en niet uitgaan van het pak.
succes liefs piewie.

Terug
Bovenaan