Flesvoeding duurt lang (60min)

<p>Hallo,</p><p>Twee weken geleden is mijn zoon geboren. Vanaf de geboorte gaan de flessen niet van harte. In de kraamweek bleef onze zoon 4 dagen op hetzelfde gewicht.  Ondertussen met veel moeite is onze zoon aangekomen. De flessen duren zo een gemiddeld een uur. (90cc)  wat ik lees online hoort een fles gemiddeld 20min te duren.</p><p>Wij hebben al van alles geprobeerd, dr brown flessen, Difrax flessen, Dr brown bredere meer tepel vormige fles,  verschillende soorten spenen *1-2-3 Difrax *dr Brown  1 en 2. </p><p>Door de Dr brown fles spuugt  hij na het drinken rustig de helft van de fles eruit. Op dit moment gebruiken wij de Difrax fles met een Dr brown speen maat 2, dit gaat iets sneller maar alsnog valt hij na 30min in slaap met +-60cc gedronken te hebben</p><p>Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of tips ??</p>
 
Precies hetzelfde met onze dochter van 2 weken. Zij heeft dus spruw waardoor het niet zo lekker loopt. Drinkt heeel soms 90 cc maar meestal maar 50 hooguit 60. Zou het bij jou niet ook spruw kunnen zijn?
 
Super bedankt voor je reactie.
Zojuist een uur na de voeding zijn tong gecheckt en inderdaad hij heeft spruw. Heb gelijk alle spenen uitgekookt. 
Hopelijk gaat het beter zodra de spruw weg is. 
 
Hé wat rot, spruw is vervelend.

Mocht het niet beter gaan kan je eventueel ook nog omdraaien. Dr Brown fles met Difrax speen. Dat was bij ons de uiteindelijke gouden combinatie ☺️
 
Wij zijn hier over gegaan naar de mam flessen omdat het ook zolang duurde omdat we een wat dikkere voeding hebben we de voeding wel gelijk met speen 2 gegeven en toen was het 20 minuutjes ongeveer
 
Als het na de spruw niet beter wordt kun je misschien zijn tongriempje en lipbandje laten checken. Als die te kort/strak zijn kost het drinken veel inspanning, waardoor hij snel vermoeid raakt, in slaap valt. Mijn beide zoontjes hadden dat namelijk en bij beide zijn zowel tongriempje als liobandje gekliefd, daarna ging het drinken veel meer ontspannen. Succes!
 
Wij hadden dit ook, wat n drama.. in slaap vallen niet meer wakker te krijgen..
Wij hebben toen de dokter Brown flessen gebruikt met difrax S speen. En dat ging top!
 
Terug
Bovenaan