Flesvoeding en borst combineren, wie heeft tips

Hoi, heeft iemand tips over hoe je het beste borsvoeding en flesvoeding kan gaan combineren? Ik wil graag in de middag 2 flesjes (wil niet kolven denk ik) gaan geven over een paar weken, nu nog volledig borst. Welke flesvoeding moet je dan kopen? Kunnen ze last krijgen van krampjes bij overgang naar andere voeding? Hoe kan ik het t beste aanpakken met laten wennen aan de fles?
Lees heeeeel graag jullie ervaringen, groetjes Marieke

Hoi. Ik heb bij de bv een hypo-allergene voeding gecombineerd. Nu zit Teun op volledige fv en krijgt hij omneo omdat hij veel spuugt en krampjes heeft.
Succes! Groetjes Mikkie.

Hallo,

Wij zijn momenteel bezig om Christian over te zetten op KV, omdat ik niet goed kan kolven op mijn werk. Heb ook allerlei tactieken bedacht, maar volgens mij maakt het voor  Christian allemaal niet uit... Hij heeft de eerste 2 flesjes gemixt gekregen (kunst + borst), maar noodgedwongen daarna een flesje volledig kunst en hij laat geen enkel verschil zien... (hij is wel al gewend aan de fles, omdat ik alle voedingen kolfde). Nu mijn BV duidelijk aan het teruglopen is (door start pil en afbouwen kolven), geven we van alles door elkaar flesje volledige BV, gemixt en volledig KV, afhankelijk van wat wij voor handen hebben. En het enige dat we merken aan hem, is de steeds meer stinkende ontlasting, ha, ha! Ik had ook allemaal angsten dat we er opeens allerlei voedingsproblemen bij zouden krijgen, maar dat was dus ongegrond!
We gebruiken nu Nutrilon Hypoallergeen 1 (ivm verhoogd risico op allergie). Ik zou gewoon beginnen met standaard voeding, tenzij krampjes/spugen vanaf het begin al een probleem zijn, dan kun je speciaal voeding daar voor nemen.

Dus doe wat je het beste lijkt. Ik zou (gevoelsmatig) als hij nog nooit uit een flesje heeft gedronken, daar wel BV indoen (heeft-ie niet 2 nieuwe dingen tegelijk).

Groetjes, Karin]
Mama van Christian (9 weken)

PS voeding van Kruidvat schijnen veel babies niet lekker te vinden...

Hoi,
Wij zijn 3 weken geleden ook overgestapt op kv. Als er bij jullie in de familie of in ieder geval bij jullie als ouders geen allergieen zitten dan kun je gewoon met standaard voeding beginnen. Het liefst 2 weken om te wennen en eventueel daarna pas andere voeding. Baby's hebben 2 weken nodig om helemaal te wennen. In die 2 weken kunnen ze wat last krijgen van krampjes en inderdaad meer stinkende ontlasting en groener. Levi poepte bij bv bij elke verschoning en nu nog maar 1 keer per dag of om de dag. Daar zal je kindje ook aan moeten wennen. Ik zou de bv wel langzaam afbouwen zo wennen ze er ook langzaam aan en gaat het vaak makkelijker. Bij ons ging het gelukkig heel goed. Wij gebruiken friso normaal. Ik vind het hele fijne voeding. Ons eerste zoontje begon met Nutrilon maar kreeg daar wel veel last van. Maar ja, niet ieder kindje is hetzelfde. Gewoon proberen.
Succes

Hi,

Ik lees even mee, want ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag,
Ik ben 2 weken terug weer begonnen met werken, maar het kolven gaat ronduit k*t (gelieve de klinker zelf in te vullen). De kolfruimte op het werk is erg onprettig en ik voel me daar niet op mijn gemak. Verder heb ik het idee dat je wel mág kolven, maar dat je ondertussen toch je werk van 8 uur in 6 uur moet proppen. Werkt dus niet mee aan een ontspannen sfeer. Dit heeft nu zelfs invloed op het kolven thuis, want ook thuis lukt het nu nauwelijks meer.

Met andere woorden: als dit zo doorgaat zal ik noodgedwongen met een andere oplossing moeten komen, ook al zou ik nog zo graag volledige BV willen geven tot 6 maanden.

Maar stel nu dat ik de voedingen van 11.00 en 15.00 KV wil geven, hoe bouw ik dan mijn borstvoeding af? Moet ik dan nog kolven op mijn werk? En hou ik dan wel genoeg voeding over voor 7.00, 19.00 en 23.00???

Groetjes Ek

Terug
Bovenaan