Hallo,
Wij zijn momenteel bezig om Christian over te zetten op KV, omdat ik niet goed kan kolven op mijn werk. Heb ook allerlei tactieken bedacht, maar volgens mij maakt het voor Christian allemaal niet uit... Hij heeft de eerste 2 flesjes gemixt gekregen (kunst + borst), maar noodgedwongen daarna een flesje volledig kunst en hij laat geen enkel verschil zien... (hij is wel al gewend aan de fles, omdat ik alle voedingen kolfde). Nu mijn BV duidelijk aan het teruglopen is (door start pil en afbouwen kolven), geven we van alles door elkaar flesje volledige BV, gemixt en volledig KV, afhankelijk van wat wij voor handen hebben. En het enige dat we merken aan hem, is de steeds meer stinkende ontlasting, ha, ha! Ik had ook allemaal angsten dat we er opeens allerlei voedingsproblemen bij zouden krijgen, maar dat was dus ongegrond!
We gebruiken nu Nutrilon Hypoallergeen 1 (ivm verhoogd risico op allergie). Ik zou gewoon beginnen met standaard voeding, tenzij krampjes/spugen vanaf het begin al een probleem zijn, dan kun je speciaal voeding daar voor nemen.
Dus doe wat je het beste lijkt. Ik zou (gevoelsmatig) als hij nog nooit uit een flesje heeft gedronken, daar wel BV indoen (heeft-ie niet 2 nieuwe dingen tegelijk).
Groetjes, Karin]
Mama van Christian (9 weken)
PS voeding van Kruidvat schijnen veel babies niet lekker te vinden...