flesvoeding en eerste hapjes

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Eind deze week is ons zoontje 4 maanden. Vanaf dan mag hij proberen wat "vast" (gepureerd) voedsel te eten.

Nu krijgt hij nog 5 flesvoedingen op een dag: 180 ml + 6 schepjes. Dit drinkt hij aardig op (laat bij 2 tot 3 voedingen per dag 30-50 ml staan). (hij krijgt om 07.00,11.00,15.00,19.00 en 23.00 uur)
Ik wil hem graag vaste voeding laten proeven, want hij is er al erg in geïnteresseerd.

Hoe kan ik dit nu afstemmen met de fles? Of zou hij het zelf regelen? Hij stopt nu gewoon als hij geen trek meer heeft en wij dringen dan ook niet aan.
Over 2 weken hoef ik pas weer naar t consultatiebureau, dus kan het dan pas vragen.

Iemand tips??

Groetjes,
Mamma van Joas.
 
probeer om 17uur een paar hapjes groente 4 dagen het zelfde en dan wat anders en smorgens een paar hapjes fruit ik begon met 3 maanden eerst een paar hapjes avond eten en na 4 dagen fruit ze krijgt nu half fruit potje smorgen ligt er aan hoe laat ze waker is na 8uur ik maak haar nooit wakker en de halfe groente hapje rond 5 uur ik hoop je geholpen te hebben
groetjes van mamma andrea
en je voelt het wel aan
 
hoi, mijn kleintje is nu ook 4 mnd en krijgt als volgt:
8.30 200 cc (180+6)
11.00 half potje fruit
13.00 200 cc
17.00 200 cc
21.00 210+7 schep+ 3 schep rijstebloem maakt 250 cc voor de nacht

zij zit op 4 voedingen omdat ze haar flessen niet leegdronk en nu gaan ze wel allemaal op zker de papfles die vind ze geweldig..

succes..
groetjes non
 
Mijn tip: wacht lekker met bijvoeding tot je kindje 6 maanden is.
De darmen van de meeste kinderen zijn helemaal nog niet toe aan groenten en fruit met 4 maanden.
Tot 6 maanden hebben ze helemaal niets anders nodig dan melk.
Dat er op de potjes staat: vanaf 4 maanden wil nog niet zeggen dat het goed voor je kindje is.

Mocht je toch perse vast voedsel geven, geef dat dan als hij niet teveel honger heeft en als hij niet te moe is.
In het begin eten de meeste kindjes maar een paar theelepeptjes dus dat zal dan nog niet te merken zijn in de hoeveelheid melk die ze drinken.

Als je met fruit begint kies dan voor peer of appel en prak dat fijn. (banaan smaakt wel zacht maar kan eerder verstoppingen veroorzaken)
 
Dank jullie wel voor de tips!
Inderdaad is het in het begin vooral enkele hapjes en zal het nog niet veel invloed hebben op de fles.
Zaterdag gaan we beginnen, maar als het niet goed gaat wachten we gewoon en proberen het 1 of 2 weekjes later nog eens.

Ik dacht dat alleen bij borstvoeding het beter is om tot 6 maanden niets anders te geven? Het lijkt me in elk geval handig als hij al vroeg aan andere smaken went dan flesvoeding (erg eentonig natuurlijk). Maar we zien het wel, ik laat het aan hem over.

Groetjes,
mamma van Joas
 
Terug
Bovenaan