flesvoeding en rust en regelmaat

Hoi,
wij zijn hetb boek van Ria Blom aan het lezen. De voorspelbaarheid en rust klinkt heel logisch. Zij stelt bij wakker worden: voeden! Maar wat als Isis (8 weken)  nu een half uur voor haar "voedingsschema" wakker wordt. Met name 's morgens: ze wordt rond 5.45 hongerig wakker, maar het schema begint pas om 7 uur. Dus dan maar de tijd rekken? Vanmorgen hebben we tot half 7 gewacht.........dus niet meteen na het wakker worden. Gisteren avond werd ze ook om 22.15uur wakker en kreeg pas een flesje om 23.00uur. Wat is jullie ervaring, wie volgt de Ria Blom methode letterlijk,
x Esther
ps we gaan hoogstwaarschijnlijk inbakeren met die Paco doek

Hoi,

Wij  verzorgen joran  al een hele tijd met rust en regelmaat. Eerst ook met inbakeren maar dat bleek na de eerste vaccinatie niet meer nodig. Joran werd bij ons in het begin ook steeds (veel) te vroeg wakker. En nu heeft hij ook weer zo'n periode. Volgens mij staat in het boek dat met regelmaat bedoelt wordt: wakker worden, verschonen, voeden, spelen en dan naar bed enz. Dus geen klokkeschema! Wij proberen wel steeds drie uur tussen de voedingen te houden, en soms moet je dan een beetje rekken, haha. Extra lang doen over verschonen, soms een badje, hij gaat ook altijd voor de voeding nog tien minuten op zijn buik in de box (moet van het cb) En soms komen we op tweeenhalf uur uit, maak ik me niet zo druk om. En 's ochtends vroeg zou ik helemaal niet gaan rekken, je moet zelf ook nog slapen! Als ik jou was zou ik gewoon een beetje uitproberen, misschein eerder de fles geven, en dan na drie uur weer. Wij hebben ook weleens in het donker op zijn kamertje een extra flesje van 100 cc gegeven als hij helemaal overstuur raakte tussen twee voedingen door. Vannacht werd Joran om 4.45 wakker. Ik heb hem toen de speen gegeven en eventjes over zijn hoofdje geaait, toen was er niks aan de hand, dus ik weer naar bed. Babyfoon uitgezet en de deur op een kiertje, als hij dan echt wakker werd en zou gaan krijsen zou ik hem wel horen. Dat was niet het geval dus nog heerlijk geslapen tot 7 uur. Het hangt dus helemaal af van de manier van huilen.

Verder wil ik nog eventjes kwijt dat onze zoon tien uur tot 15 uur huilde op een dag toen hij 3,5 week was. Met inbakeren en rust en regelmaat hebben we dit terug kunnen brengen tot 1 a 2 uur ongeveer! Alleen hebben we r en r wel heel strak aangehouden. Ons zoontje is nu 11 weken en ik ben gisteren voor het eerst met hem gaan winkelen, verder is hij al die tijd voornamelijk thuis geweest.

Veel succes ermee!

Hoi,

Wij bakeren ook in en hadden eerst de hoop dat we dan ook een mooi schema zouden krijgen, regelmaat. Nou vergeet het maar. We zitten op 6 voedingen per dag, maar kwa tijden zit er geen enkele regelmaat in. Nou ja, klok regelmaat is natuurlijk ook mijn regelmaat en niet de hare.

Gelukkig staat in het boek van Ria Blom dat je kwa voedingen goed zit als ze tussen de 2 en de 4 uur zitten. Dus dat hoef je niet zo nauw te nemen.

Groetjes,

KT

Terug
Bovenaan