flesvoeding en spugen

Hoi Allemaal,

Vandaag even meten en wegen bij Buro. Ons meisje is in 6 dagen tijd 200gram gegroeid.

Ze krijgt flesjes van 90cc en af en toe van 120cc

Als ik haar voed drinkt ze de helft en dan even boertje doen en dan de rest wat ze nog wil hebben.

Vaak een half uur, uur na de voeding spuugt ze een paar mondjes voeding.

Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee, en hebben jullie hier ook wat aan gedaan??

Hoi Eline,

Vervelend dat ze spuugt maar denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Lars spuugde eerst best veel meteen na de voeding, maar sinds we hem een half uur goed rechtop houden gaat het veel beter. Hij spuugt nog steeds wel, ook inderdaad een half uur, uur na de voeding. Vaak als we hem in zn bedje leggen.
Ik dacht eerst dat ik JBPM toe moest gaan voegen aan de voeding maar op het CB zeiden ze dat zo lang hij geen last heeft van het spugen, het er niet met grote golven uit komt en hij goed aan komt, er niks aan de hand is.
Een beetje spugen (zoals een paar mondjes) is vrij normaal omdat het klepje in de keel nog niet goed werkt.
Het lijkt ook snel veel vind ik, blijkbaar viel het bij Lars allemaal wel mee.

Maar als je je zorgen maakt kan je natuurlijk altijd advies vragen aan het CB of aan je huisarts.

Succes ermee!

Groetjes Kim

Hoi,

Bij ons kwam het er in een grote golf uit dus wij hebben nu JBPM in de fles gedaan. Maar mondjes zijn (als ze verder goed groeit en tevreden is) niet erg (soms wel lastig). Wij houden onze dochter wat rechterop tijdens de voeding en ik heb ook al wel tips gelezen dat ze het kindje nog even in de wipstoel doen na de fles, zodat ze wat langer rechtop zitten en dus niet zo snel spugen.
Het lijkt idd altijd meer als ze spugen, maar bij twijfel kan je CB bellen.

Terug
Bovenaan