Flesvoeding -> niet duidelijk

<p>Hoi allemaal.</p><p> </p><p>Onze zoon is 1 maand vandaag, het is een flinkerd van 55cm en 5kg. </p><p>Nu ben ik helemaal in de war over zijn voeding. Ik doe elke dag maar wat en van het CB krijg ik ook geen duidelijkheid.</p><p>Hij krijgt nu 6 keer per dag 140cc, de ene keer drinkt die alles op en wilt die zelfs nog meer (dit geven we dan ook want hij blijft huilen anders) en een andere keer drinkt die 70/80 cc. </p><p>Volgens het CB is het te veel en zou die maar 120cc 6 keer per dag mogen. </p><p>Als je brekend met 150/180 ml per kg dan kom je max op 900 ml/24 uur uit wat die zou mogen. </p><p>Nu staat er op de pot van de voeding dat die boven de 5kg 5x per dag 200ml mag hebben.. Wat dus 1000 ml is per dag..  </p><p>Nu weten we het echt niet meer, we zijn vandaag overgestapt op andere voeding speciaal voor spugen/krampjes en toen zagen we het. Het maakt mij heel erg onzeker.. </p><p>Iemand tips? </p><p>Liefs.</p>

Het zijn richtlijnen, mijn zoontje dronk aan het begin onder het gemiddelde maar kwam gewoon aan in gewicht. Nu drinkt hij daarintegen 5x 180+6 per dag!
Maak je niet te druk. Ik zou zeker niet minder gaan geven als hij er wel omvraagt. Dan zit jij met een huilende baby! En nog erger, je kleintje die heeft honger, en dit kan zelfs pijn doen..
Zolang het niet té is, ik houd aan niet over de 1000 in de 24 uur. (18 weken)

Hoihoi, 

Zou me niet zo druk maken, en gewoon op je eigen gevoel gaan en dat van je baby. 
Zo heb ik het ook gedaan, want alle adviezen lopen door elkaar heen daar wordt je gek van?

Wat ik wel zou doen is tussen de voedingen door proberen niet extra bij te voeden, ik weet dat toen ik daarmee gestopt was er veel meer ritme en structuur in zat, de flessen beter leeg gingen, en me dochter minder krampjes had, omdat die darmen dan niet heel de tijd van alles hoeven te verwerken. 
Maar dat was mijn eigen draai, ieder zijn ding. Niet onzeker worden, en die 100 ml verschil is geen ramp, dus niet wakker van liggen komt goed. 

Succes 

Hoihoi, 

Zou me niet zo druk maken, en gewoon op je eigen gevoel gaan en dat van je baby. 
Zo heb ik het ook gedaan, want alle adviezen lopen door elkaar heen daar wordt je gek van?

Wat ik wel zou doen is tussen de voedingen door proberen niet extra bij te voeden, ik weet dat toen ik daarmee gestopt was er veel meer ritme en structuur in zat, de flessen beter leeg gingen, en me dochter minder krampjes had, omdat die darmen dan niet heel de tijd van alles hoeven te verwerken. 
Maar dat was mijn eigen draai, ieder zijn ding. Niet onzeker worden, en die 100 ml verschil is geen ramp, dus niet wakker van liggen komt goed. 

Succes 

Mijn tip is om naar je eigen gevoel te luisteren en te kijken naar wat je zoontje nodig heeft. Mijn ervaring is dat zo’n kleintje heel goed kan aangeven hoeveel ze willen drinken. De ene keer is dat wat meer dan de andere keer.
Zodra mijn dochter een paar dagen achter elkaar haar flessen helemaal leeg drinkt, is dat voor mij het teken dat ik kan gaan ophogen. 
Wat op de verpakking van flesvoeding staat is een richtlijn, maar iedere baby is weer anders.
Mijn dochter heeft heel lang heel weinig gedronken, maar kwam wel gewoon goed aan in gewicht. Inmiddels is dat helemaal bijgetrokken en drinkt ze nu 5x 180+6. Flessen gaan de ene keer wel op en de andere keer blijft er weer wat meer over. 
Ik hou wel aan maximaal 1 liter per 24 uur. 

Op het pak van voeding is vaak erg hoge hoeveelheid ingeschat. Dit doen ze zodat je lekker grote flessen maakt en dan dus sneller weer een nieuw pak moet kopen. 200ml lijkt me namelijk erg veel voor een baby van 1 maand. 

Onze dochter kreeg al heel snel teveel. Ze wilde gewoon meer. Op een gegeven moment zijn we begonnen met johannes broodpitmeel toe te voegen. Niet omdat ze spuugde, maar omdat de voeding wakker dikker werd en ze hier meer verzadigd van was. Kijk vooral naar de behoefte van je kind. Is het echt honger? Of is een knuffel/aandacht of speentje ook even goed? Net wat er gezegd wordt, zolang je niet enorm over de 1000ml gaat kan er weinig kwaad

Doen wat jou goed lijkt! Onze dochter drinkt altijd al "aan de hoge kant" volgens het CB, maar haar gewicht is precies gemiddeld. (En als dat niet zo was... dan zou ik het ook geven.) Ze heeft het gewoon nodig. Ze is nu 4.5 maand en die 3 of 4 hapjes fruit zijn er ook een stuk meer. Als ze het er maar goed op doet!

Terug
Bovenaan