Flesvoeding: Hoeveel en hoe vaak?

<p>Hoi allemaal! </p><p>Volgens het consultatiebureau geeft je kind wel aan wat hij of zij nodig heeft. Nou is dat op zich ook wel zo, mijn dochtertje laat het wel merken als ze honger heeft. Toch vind ik het stukje ophogen van de hoeveelheid voeding elke keer wel een dingetje. Ik ben zo bang dat ik haar te snel te veel geef, of juist te weinig..</p><p>Mijn dochter is morgen 2 maanden oud, en krijgt nu 5x 150cc. Deze dronk ze nooit elke keer leeg, maar de afgelopen paar dagen steeds vaker volledig leeg. Echt doorsabbelen daarna doet ze niet, maar of ze nou echt vol zit weet ik ook niet. </p><p>Voor wie ook aan de flesvoeding is: Hoeveel, en hoevaak krijgt jullie baby? En waaraan zien jullie dat het tijd is voor meer cc?</p><p>Bedankt alvast!</p>
 
Wij hebben toentertijd altijd opgehoogd, zodra hij n paar daagjes achter elkaar al zijn flessen leegdronk. Deden we eerst 1 of 2 dagen alleen de laatste fles ophogen en vervolgens ook de andere flessen. 
 
Goede tip KL-E, dankje! Zo'n soort houvast zoek ik inderdaad, zodat je een beetje structuur voor jezelf aan kunt brengen in het ophogen. 
 
Ik heb gehoord dat een baby ongeveer zn lichaamsgewicht in kilo's x 150 ml moet opdrinken per 24 uur. Opzich handig om ongeveer te weten wat ze moeten drinken. Daarnaast hogen wij inderdaad ook op als de fles een aantal keer achter elkaar lleeg is. 
 
Inderdaad 150ml x 1klio lichaams gewicht moeten ze minimaal drinken 
Onze zoon is nu de 2maanden gepasseerd. (9weken) 
Ik heb altijd iets teveel in de fles. Zodat hij zelf kan drinken wat hij wilt en als hij dan zwaarder word hij automatische zelf meer kan gaan nemen. 
Hij heeft nu 5x voeding. Dat is prima want anders drinkt hij veelste veel 
07:00 200cc.   
11:00 170cc 
15:00 170cc.  
19:00 170cc 
23:30 200cc
Soms komt hij rond 5uur. Als hij de dag ervoor iets teveel prikkels heeft gehad. Dan krijgt hij ongeveer 60cc en dan slaapt hij tot 07:00 
 
Dank jullie wel! Ik ga in elk geval 1 voeding per dag nu ophogen, want ze heeft nu al 3 dagen achter elkaar alle flesjes volledig leeg. Ik ben benieuwd! 
 
Terug
Bovenaan