Flesvoeding hoeveel?

<p>Hai iedereen, onze man is nu dik 3 weken en weegt +-3700gram.</p><p> </p><p>Ik geef hem nu overdag elke voeding 80 cc en snachts (20:00/12:00/4:00) 90 cc. Ik merk dat hij snachts in plaats van later steeds eerder komt. Ik wilde gaan ophogen, en volgens de verpakkng van de voeding kan dat prima, hij zou veel meer mogen op een dag, maar ik lees op internet wisselende dingen.. ik lees ook vaak dat mensen ipv 7 flessen nog maar 6 flessen geven maar met meer. </p><p> </p><p>Wat denken jullie? </p>

Hoi hoi,
Het lijkt er op dat hij nog steeds de hoeveelheid krijgt die hij in de kraamweek aangeboden zou krijgen.
Onze oudste dronk met 3 weken al structureel meer ( zal dit ook per kind verschillen)
Ik zou 120 klaar maken en kijken wat hij op drinkt. Hij is nog wel erg jong om nu al een nachtvoeding te missen ( lijkt mij..) 
Het is en blijft een zoektocht naar de goede balans.. wel een extra voeding, geen extra voeding..
Groetjes Siska.

Een richtlijn is dat een baby de  eerste maand 150ml per kg drinkt. Dus 3,7 x 150 ml = 555 ml. Dat deel je door het aantal voedingen. Dus 555 / 7= 80 ml per fles of 555 / 6 = 90 a 95 ml per fles. Beide is prima. Als 90 ml per voeding lukt en hij komt zo minder vaak en dat werkt voor jullie, lekker doen. Je zal hem vanzelf beter leren kennen en merken hoeveel voedingen hij vraagt en hoeveel hij op kan per keer. Soort flesvoeding op verzoek. 
De 2e maand hebben ze ca 140 ml per kg nodig en de 3e maand 130 ml per kg.
Helpt dat een beetje. 

@siskabo: nee hij krijgt zeker niet hetzelfde als in de kraamweek. Hij was vrij klrin bjj de geboorte en begon met heel weinig. Hij groeit nu alleen als kool en ik voer elke paar dagen op met 5cc per keer maar hij blijft ook steeds maar vroeger komen. Ik maak voor vannacht gewoon een wat vollere fles en kijk even wat hij daarvan drinkt. 

Gebruiker11711: dan zitten wr dus volgens die richtlijn best goed. Op 7 voedingen geven we zelfs iets meer aangezien ik er 4 van 80 geef en 3 van 90. Hoevaak hij komt maakt me niet zo heel veel uit, maar ik had het idee dat hij best 4 uurtjes op 90cc kon doen alleen wordt hij vervolgens om de 2.5/3 uur al huilerig van de honger. Ik heb een paar keer 100 cc flessen gegeven en ook die drinkt hij snachts gewoon leeg. 

Hi! Ik heb vrij lang op 9, 8 en later 7 flessen gezeten. Kleine woog 3 kilo bij de geboorte, ook niet super veel. Geef een combi van afgekolfde melk en kunstvoeding. Oom hier gaan de flessen schoon op. Op een gegeven moment vond ik zelf dat ik wel erg veel voeding gaf, maar op het consultatiebureau gaven ze aan dat hij waarschijnlijk nog wat aan het inhalen is vanaf de geboorte en.. het klopt! Sinds 2 weken weken zitten we nu op 6 flessen per dag, zonder echt actief zelf grotere flessen te geven (hij is nu 10 weken). 
De bovengrens van kunstvoeding is overigens 180ml (en uiteindelijk max een liter per dag als hij wat groter is), dus dan kan je al wat meer per fles geven, maar hij is nog erg klein dus ik zou zelf nog niet gaan pushen met minder vaak grotere flessen, maar gewoon klein beetje meer geven 7x 100ml aanbieden bijvoorbeeld.
Of probeer eens een schepje te vervangen door de Forte van nutrilon, speciaal voor hongerige baby's. Werkt hier top ? en wat hier ook nog hielp is een prematuurspeen op de fles, zodat hij echt 15 a 20 minuten doet over een fles. Met speen 1 is het in 10 minuten op anders. 

@mommytamara: een kleinere speen gebruiken we al, en ook krijgt hij johannesbroodpitmeel in zijn voeding voor de reflux, dit maakt zijn voeding dikker waardoor hij ook langer bezig is. Ik heb zijn 8 uur voeding 100cc gemaakt en die is tot de druppel toe leeg gegaan in iets meer dan 15 min. We kijken even aan hoelaat hij vanavond en vannacht komt op die 100cc. 
Kun je die forte gewoon combineren met nutriton(johannesbroodpitmeel) ? Valt altijd even in ons achterhoofd te ho

Oops.. toen verzond ik per ongeluk! 
Achterhoofd te houden.. 
Onze uk was net 2700 gram bij de geboorte, ik heb de eerste paar dagen borstvoeding gegeven wat nog niet lekker op gang was en daarna overgestapt op de fles. Wie weet is hij ook nog even aan het inhalen. We bekijken het rustig, en kome  er uiteindelijk wel uit, ik wil hem alleen niet perongeluk overvoeden ofzo, maar datvalt wel mee zo te zien :) 

Terug
Bovenaan