flesvoeding? hoeveel?

hey hoeveel flesvoeding en om de hoeveel uur krijgen jullie kindjesen hoe oud zijn ze?
wesley is 2,3 week en krijgt om de 3 uur 100 ccvindt wel lastig met de schepjes
1 op 30 cc water moet echt een kan maken als ik weg ga dan is het even puzzelen hoeveel schepjes
gr marijke

Durk is morgen alweer drie weken. Wat gaat het toch snel! Hij krijgt om de vier uur 150 cc en dat gaat met gemak elke keer op. Maak jij voeding voor de hele dag klaar? Mijn kraamhulp zei dat het niet mocht. Ik heb zo'n bakje waar ik drie keer poeder in kan doen. Dat heb ik altijd gevuld. Dan is het alleen de fles met water in de magnetron, poeder erin en klaar is kees. Als je geen water bij de hand hebt dan mocht ik ook bronwater van Bar le Duc gebruiken. Durk groeit als kool. Hij zit nu in maat 56, maar ik moet ook zeggen dat hij bij de geboorte al 4300 gram was.

hoi hoi!!!

Mijn zoontje is 3.5 weken ondertussen en hij weegt 3.7kilo...
Hij eet per 24uur 6 voedingen van105... Hij vraagt ze ook echt om de 4u... Best wel grappig hoor, zo een klein kereltje die na 4uurtjes begint te wenen en vraagt voor eten!

Groetjes carol en Rhune

Wauw, ik zie dat jullie om de 3 a 4 uur geven.
Ik geef zelf borstvoeding,  om de 3 uur  20 min. lang, ook 's nachts. Heb het ervoor over hoor en na 3 mnd heb ik er denk weer  genoeg van en stap  ik over op flessenvoeding. Kan vaders deze taak ook eens overnemen.

Groetjes,
Yolanda

P.S. ook handig om te lezen hoeveel jullie ongeveer geven. Volgende week moet ik een middagje weg. Dan gaat Tijmen naar oma + afgekolfde melk, weet nu ongeveer hoeveel melk ik moet meegeven ;.)

Ons mannetje is al weer 5 weken en hij krijgt om de 3 uur een flesje.
We bieden 110 aan per keer maar meestal drinkt hij 80 cc soms gaat het flesje leeg.
Als we geluk hebben laat hij ons 's nachts 4 uur achter elkaar slapen.

Groetjes
Chris

Hoi,
Mijn kleine mannetje is morgen 3 weken en hij krijgt nog borstvoeding. In het begin kwam hij om de 2 uur en nu is dat om de 3 uur. 's nachts komt hij 1 keer en dat is tussen 3 en 5 uur. Vanacht om half 6! Maar dat zal wel 1 malig zijn!
De laatste voeding zo rond 10 uur half 11 krijgt hij een afgekolfd flesje. Dit doe ik zodat ik zeker weet dat hij genoeg binnen krijgt zodat hij iets langer door slaapt.
En het is ook wel lekker dat als mijn grote vent thuis is dat ik dan wat eerder naar bed kan gaan!!!!
Toch vind ik borstvoeding af en toe erg 'vervelend'. Gister een verjaardag en hoe ik dat dan moet doen met voeden vind ik erg lastig. Maar ja dit is de derde en het gaat   nu juist erg goed. Bij de andere 2 erg tepelkloven gehad enzo.
En ik vind het zo goed voor mijn mannetje dat ik wel wil doorgaan!!!!!
Groetjes Hedi

Hoi Marijke,

Ik kreeg een heel handig lijstje van de kraamhulp hoeveel schepjes bij welke hoeveelheid.
Als je kindje 7 voedingen van 100 cc krijgt in de 24 uur (meer voedingen mag je niet meer klaarmaken in die tijd) kun je 22 schepjes doen bij 660 cc water. Dan heb je wel iets meer, zo'n 740 cc voeding. Dit geldt teminste voor de standaard schepjes (friso, nutrilon enzo, similac heeft een ander maat schepje geloof ik).

Cas krijgt nu ook al 7 x 100 cc. Ik maak het ook voor 24 uur klaar. Cas is 1 week en 2 dagen oud.

Fleur

Terug
Bovenaan