Flesvoeding in koelkast bewaren

Ik gebruik Nutrilon 1 flesvoeding. In de folder van Nutricia staat dat je flesvoeding vooraf mag aanmaken en in de koelkast mag bewaren maar er staat niet bij hoe lang. Volgens de telefoniste mag je nooit voeding vantevoren aanmaken maar moet je het altijd meteen geven. Wie weet of je het wel in de koelkast kunt bewaren en hoe lang?
 
Ja doe ik ook altijd, maar het officiele standpunt op dit moment (zeker van de fabrikant) is dat dat niet meer mag ivm teveel bacterievorming. Maar ik heb zoiets van als ze me dat in het ziekenhuis hebben verteld zal het wel goed zijn. Wel altijd het water koken als je van tevoren klaarmaakt en direct na klaarmaken in de koelkast zetten.
 
Dat van dat officiele standpunt klopt. Vorig jaar is er een baby overleden in Frankrijk doordat er een bacterie in zijn flesje was gekomen. Dat flesje had een paar uur in de koelkast gestaan. Vandaar dat de fabrikanten nu aanraden om het niet van te voren klaar te maken.
Op het cb raadde ze het ook af. Wel zeggen ze als je het doet dan moet je zorgen dat de fles heel goed is afgesloten en dat die achter aan in de koelkast staat.
Ik heb het persoonlijk nooit gedaan. Ik was toch een beetje bang geworden door dat verhaal.
Aan de andere kant heeft mijn zus het wel altijd gedaan en er is nooit wat fout gegaan.

Groetjes Ria
 
Met vorige stukje van Ria eens.
Ik kook elke dag ca. 1 liter water en zet die klaar om flesjes van te maken. Het water hoeft alleen nog even in de magnetron en dan kan de poeder er al door heen. Dat is zo gebeurd.
Als kinderen ouder zijn (ca. 1 jaar) kunnen ze meer hebben en kun je de melk in het voren klaarmaken.
 
Hallo,

Het klopt inderdaad dat ze advieseren geen voeding meer klaar te maken in verband met toch een kans op bacterie kans.
Ik werk op een kinderdagverblijf en heb een dochtertje van 7 maanden. Op het kdv mogen ouders geen kant en klare flesjes meer meegeven. Maar in poedervorm.
Ik heb altijd per keer een flesje klaargemaakt. Ik moest haar altijd wakker maken voor een flesje. Ik kijk meestal hoe laat ze mocht hebben en dan maakt ik hem klaar voordat ik haar uit bedje haalde en zette de flesvoeding (gemaakt van gekookt water) in een litermaat met koud water. En tegen die tijddat we weer beneden waren was het flesje goed van temp.

Groetjes van Mieke
 
Terug
Bovenaan