Flesvoeding in nacht blijven geven ?

Hi

Onze dochter is 3 maanden oud. sinds een weekje meld zij zich niet meer uit zich zelf voor de nachtflesje. Overdag drinkt ze haar flesjes niet leeg ben hier al voor naar de cb geweest. De jeugverpleegkundige zegt dat ik haar niet hoef wakker te maken. Maar de hoeveelheid wat zij binnen krijgt over de hele dag is te weinig! Vandaar dat ik haar in de nacht ook flesje geef en ze drinkt dit altijd netjes op!
Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft ? Of advies heeft? ?
 
Ja, onze dochter dronk altijd vaak kleine beetjes. En nauwelijks de ochtendfles. Toen ze de nachtvoeding over ging slaan, dronk ze ineens sochtends vroeg de grootste fles. Je kan altijd proberen haar een paar nachten te laten slapen en kijken wat er met haar drinkpatroon gebeurt. Niet elk kindje drinkt evenveel. Dus het is ook lastig te zeggen wat te weinig is he. Misschien heeft die van jou op dit moment niet zoveel als de richtlijn nodig. Het is maar een richtlijn en kindjes regelen dat over het algemeen prima zelf. Er zijn ook periodes dat ze wat meer drinken, met groeispurtjes bijvoorbeeld.
 
Ik heb geen ervaring met flesvoeding, maar toen onze dochter 3,5 mand oud was, sliep ze ook door (22.00 uur laatste voeding en dan pas weer rond 8.30). Ik gaf borstvoeding dus wist überhaupt niet hoeveel ze dronk. Dat maakt sommige mensen onzeker, ik daarentegen vond het heerlijk om niet bezig te hoeven zijn met wat 'teveel' of 'te weinig' is. Dus ik zou zeggen: als je kindje goed groeit en tevreden is, krijgt ze genoeg, ook al is dit volgens 'de standaard' niet zo. Wij eten ook niet allemaal dezelfde hoeveelheden denk ik altijd maar... 
Succes en geniet van je nachten slaap. Mijn ervaring is dat nu geen nachtvoeding meer willen, niet betekent dat dit zo blijft. Volgende maand kan het weer anders zijn.. 
 
Ik maak dit serieus on this moment ook mee met onze dochter van 7 weken…toch lijkt ze wel te groeien en ze is gewoon tevreden ? cb zegt dat het sprongetjes kunnen zijn. Ze raakt soms niet eens 600cc. En als ik haar push om door te drinken komt het gewoon terug eruit. Even doorbijten denk ik? Ik lees verder nog mee hier ?❤️
 
@lewis bedankt voor je reactie! Precies wat jij ook zegt over je dochter dat ze kleine hoeveelheden drinkt heb ik hier thuis ook! 2 maanden geleden was het heel anders ze dronk altijd haar flesjes leeg. De kinderarts denkt dat het ook misschien aan de voeding kan liggen dat ze het niet meer lekker vind want ze krijgt namelijk dieetvoeding. Ik zal je advies mee nemen en zal het proberen. Thanks ?
 
Lastig soms hè ? Ja mijn dochter tikt regelmatig ook geen 600cc en ik maak mij dan gelijk zorgen maar wat jij ook zegt zolang ze maar goed groeien ??hoop dat het goed komt!?
 
Ons hebben ze bij het cb gezegd dat 500 ml vocht (dus ook verborgen vocht uit eten enz) voldoende is. Hier ook een slechte drinker en dieetvoeding dus idd misschien vindt hij het ook niet meer lekker ?
 
Terug
Bovenaan