Flesvoeding kindje 5,5 week

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben hier nieuw, maar ben een beetje op zoek naar tips! <br />mijn zoontje van 5,5 week weegt nu 4790 krijgt nu 6x 120cc 4 schepjes iedere 4 uur. Sinds vandaag komt hij steeds eerder en lijkt het alsof hij meer honger heeft. Hij sliep eerder van 23:00/00:00 tot 05:00/06:00 uur. Afgelopen nacht kwam hij ook eerder.. </p><p>kan ik hem 150cc geven ? <br /><br /></p>
 
Je mag alles lekker op verzoek doen hoor. Hoeft niet perse om de 4 uur, en als je kindje vraagt, gewoon lekker geven. Het ene kindje drinkt gewoon meer dan de andere. Het voedingscentrum adviseert tegenwoordig ook op verzoek voeden met flesvoeding. Hoeveel flesjes en hoe groot maakt niks uit. Doe wat past, volg je baby.
 
Hi,

Wat ons is aangeleerd: drinkt je kleintje ieder flesjes in 24 uur helemaal leeg dan mag je bij de laatste voeding voor de nacht 30cc verhogen en dat weer doortrekken over de dag.
Ik lees hier ook al gewoon geven wat je baby nodig heeft. Deze theorie gaat bij ons kleintje niet op. Hij bleef maar voeding vragen in verband met verborgen reflux, maar dronk niet ieder flesje leeg. Hier zijn we later achter gekomen en nu voor in behandeling bij de kinderpoli. Succes!
 
Bedankt voor jullie reacties! 


Mijn zoon heeft ook verborgen reflux en krijgt de anti reflux voeding van de Kruidvat. Hij heeft vandaag hele dag 140cc gehad en de fles van 5 uur deed ik voor het eerst 150 en die ging helemaal op en bleef erin. Ik ga hem uur of 9 als hij dan ook komt weer proberen 150 te geven en dan kijken wat hij snachts doet! 
 
Terug
Bovenaan