Flesvoeding klaarmaken.

Hallo

Ik kolf nu iedere voeding voor mijn dochter(9 weken oud) maar ik ga steeds minder cc kolven, dus ik ga een voeding vervangen voor kv.
Nu heb ik toch nog een paar vragen.
-welk tijdstip kan ik het beste kv geven, in de ochtend, s'middags of sávonds?
-Ik heb nutrilon in huis gehaald en ik heb gedaan wat op de verpaking stond, nu ben ik z'n half uur daar mee bezig geweest. eerst het water koken af laten koelen dan schepjes poeder erbij  schudden en drinken maar. Nou Ilse vond het niet echt leuk om zo lang te wachten. Is er ook een andere manier?
-Door het schudden komt er veel schuim op de melk te liggen, als ze dat schuim drink krijgt ze toch veel lucht binnen?

Ik hoop dat jullie een paar tips hebben.

Groetjes Henny
 
Hoi Henny,
Je mag gekookt water 24 uur bewaren, maar wel afgedekt. Als je begint met flesvoeding zou ik dat eerst 's ochtends geven, ongeveer een week lang, dan kun je zien hoe ze er op reageert (krampjes, spugen, verstopping, allergie). Als je geen loden waterleidingen in je huis hebt mag je ook gewoon kraanwater gebruiken. Barleduc kan ook, maar dat mag maar 24 open staan en dan moet je het ook weer koken.
Veel succes.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 6 mnd)
 
En ipv schudden, roeren met een vork. Werkt goed en geen schuim. En ik kook ook niet, gebruik gewoon water uit de kraan of mineraalwater. Effe in de magnetron (goed controleren of het niet te warm is, gewoon eeven wachten) of flessenwarmer.

Succes!
 
Hoi,

Ik was ook maar water aan het koken met nutrilon kv. Mijn kraamverzorgster kwam op visite (we zijn inmiddels dikke vriendinnen geworden) en zei dat dat echt niet nodig was.
Gewoon kraanwater (ff door laten lopen) dan in de magnetron. 30 sec voor 120 cc op 900 watt. Dan poeder erbij en schudden maar. Alks je een goede fles hebt (avent ofzo) dan gaat dat schuim terug de fles in samen met de lucht.
Succes...
 
Hoi Henny,

Onze zoon krijgt ook flesvoeding van nutrilon. Ik maak het als volgt klaar.

Bar le duc in de fles, voeding erbij, goed schudden, dan 50 sec in de magnetron (750 watt voor 165 cc) en klaar is de fles.

Als je perse gekookt water wilt gebruiken, dan kan je ook een half uur voor de voeding de fles al klaar maken en laten afkoelen. Zo doe ik het ook wel eens. We houden  een redelijk strak ritme aan qua voedingen, dus dan is dat wel mogelijk. Wij voeden niet 'op verzoek'.

Hopelijk heb je hier wat aan.

groetjes,
Pauline

 
Hallo dames.

bedankt voor de reacties, ik ben nu een stuk wijzer geworden.
over dat schuim, ik gebruik avent flessen. Dus van het schuim zal ze geen last moeten hebben.

Groetjes henny
 
Hoi Henny,

Ik gebruik nog steeds gekookt water, ik doe eerst het gekookte water in de fles en laat het afkoelen in een steelpannetje met koud water.(max.10 min.)En doe dan de melk erbij.
succes
Liza
 
Hoi,

Ook ik gebruik gewoon kraanwater. Even 20 sec. in de magnetron op 1000 watt. Joh, we hebben hier het beste water van de wereld, wat nou koken. Mijn manneke doet het er prima op.

Succes!
 
Terug
Bovenaan