Flesvoeding Kruidvat extra care e

<p>Hallo mama’s,</p><p>mijn zoontje van 6 weken krijgt momenteel Kruidvat merk extra care voor de buikkrampjes en de ontlasting( hij had veel moeite met poepen).</p><p>nu las ik net op het internet dat er in 2017 iets niet goed was met de voeding. Mijn kleine poept nu wel goed, maar moet er bij zeggen het is vaak natte poep als ik het zo even mag verwoorden het is geen diarree. Mijn vraag is eigenlijk welke mama’s gebruiken de voeding ook en heeft precies hetzelfde en twijfel nu of het wel de juiste voeding is , of heb ik me laten afschrikken van het internet? Daarnaast de buikkrampjes zo momenteel zo goed als verdwenen, dus op dat vlak werkt het super. </p><p>Nu is mijn volgende vraag, mijn vriend zou vandaag nieuwe voeding dus bestellen ( de Kruidvat extra care) , bij ons verkopen ze dus niet in de winkel weet trouwens niet of dat overal zo is ? Maar we hebben voor morgen nog wel flesvloeding alleen voor 3/4 flessen en woensdag krijgen we zijn voeding pas binnen , nu is mijn volgende dilemma wat is het beste om me kleine dan qua flesvoeding te geven? Moet ik Kruidvat merk gewoon geven ? Krijg die dan weer extreem last van krampjes? Of van Hero of nutrilon? Krijg die daar dan juist niet meer last van omdat het overstappen is op een andere merk? Ik weet het niet zo goed.. </p><p> </p><p>Een mama wat een beetje in nood zit met alle vragen !</p>
 
Over het algemeen moet kunstvoeding aan veel strenge eisen voldoen voordat het verkocht mag worden dus ik denk dat er opzich niks mis is met kruidvat voeding. Mijn kraamhulp gaf wel aan dat zijzelf kruidvat voeding niet zou adviseren en ik heb persoonlijk ook een minder goed gevoel bij kruidvat voeding.
Verder is het het beste om niet van voeding te switchen of een dag wat anders te gebruiken aangezien ze daar ook erg kramp van kunnen krijgen.. dus beter kun je voorraadje inslaan zodat je niet weer zonder komt te zitten! Ik zou als ik jou was gewone kruidvat voeding geven.. die lijkt me denk ik het meeste op de extra care voeding lijken. Hopelijk krijgt je zoontje dan niet teveel kramp
 
In NL is alle flesvoeding goed. Merk maakt niet uit. Dat een kraamhulp Kruidvat niet aanraad is onzin, bedenk maar dat we in NL heus geen 20 fabrieken hebben waar ieder merk apart gemaakt wordt ;)
Ik vond dit een goede site, hier kun je vele merken/soorten flesvoeding met elkaar vergelijken (ingrediënten lijsten).  http://www.babyvoedingchecker.nl/ProductCheck
Er bestaat wel flesvoeding speciaal voor krampjes, misschien lichter verteerbaar? Bekijk het eens op die site zou ik zeggen.
 
 
Ik geef nu Kruidvat standaard. Mijn mannetje kon ook niet piepen. Ik had eerst nutrilon omneo voor zijn ontlasting, maar hier ging hij van spugen.
Op de Kruidvat doet hij het super nu.
 
En me andere 3 kinderen zijn er ook groot op geworden?
 
Wij gebruiken die voeding ook. Ons zoontje kan er helaas nog steeds niet van poepen. Het cb zei bij ons dat je in ieder geval ook nutrilon omneo kunt gebruiken. Hero comfort liever niet omdat daar ook Johannes broodpitmeel aan toegevoegd is wat juist weer verstopping kan veroorzaken
 
Ff een vraag ons dochtertje is nu 2 weken oud en gebruiken nu kruidvat extra care dieetvoeding is dat voldoende voeding of moeten we nog meer of iets anders gebruiken
Bedankt alvast namens een bezorgde vader
 
 
Terug
Bovenaan