flesvoeding laten staan...

Mijn zoontje, bijna 4 maanden laat sinds kort bij 3 van de 5 flessen zo'n 30 a 40 cc staan. Ik krijg dat er echt niet meer in. Wil namelijk ook niet opdringen omdat ie daarna toch alles weer uitspuugt wat hij teveel had. Nou maak ik me wel een beetje zorgen want over de hele dag gezien is dit toch zo'n 100cc.

Wat denken jullie hierover?
 
Probeer uit te rekenen of hij genoeg voeding per dag binnen krijgt.
150cc x zijn gewicht = .......
Vergelijk dat dan weer met de aantal flessen per dag x ...cc die hij drinkt.
Dan weet je of hij genoeg voeding binnen krijgt.

Misschien is het even een fase en gaat het snel weer over...!?
Mijn zoontje heeft ook weleens een paar dagen dat hij mider drinkt en ineens
is het weer over.

Als je je toch nog zorgen maakt , ga dan langs bij het inloopspreekuur bij je consultatiebureau en vraag het aan de verpleegkundige, je kunt hem laten wegen eventueel en in de gaten houden of hij wel goed groeit!

Succes!
Gr.Annemieke!
 
Ha meid,

Als moeders zijn we snel bezorgd hè? waarschijnlijk is ie/zij (???? weet het niet meer) gewoon verzadigd. Volgens mij is het prima zo hoor. Hij/Zij geeft toch niet op een ander moment aan dat ie/zij honger heeft? dan is het gewoon even genoeg zo, waarschijnlijk als er weer een groeispurtje komt, wordt de fles weer leeggedronken.
enne.... het is weer sprongetjestijd rond de 4 maand, dus dan drinken ze meestal ook minder.
En inderdaad even het sommetje 150cc x gewicht maken en dan weet je zeker dat ie nog genoeg krijgt. Maarre... dit sommetje gaat op een gegeven moment niet meer op, want als je kind 7 kilo is mag het 150cc x 7 en dat is 1050 cc en dan zit ie over een liter heen.... en dat is weer slecht. Dus bedenk dat na een tijdje de laatste fles eraf gaat en dan krijgt je kind 800 cc op een dag... dus dat zal het minimale zijn....

Succes!
 
Als hij blijft plassen en groeien en lekker in zijn vel zit is er niets aan de hand. Laat hem zelf aangeven wanneer hij vol zit!!! Zo leert hij al snel te reageren op een volgevoel en dat is prima.
 
quote: liff schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-05-2009 10:48:24'));

Mijn zoontje, bijna 4 maanden laat sinds kort bij 3 van de 5 flessen zo'n 30 a 40 cc staan. Ik krijg dat er echt niet meer in. Wil namelijk ook niet opdringen omdat ie daarna toch alles weer uitspuugt wat hij teveel had. Nou maak ik me wel een beetje zorgen want over de hele dag gezien is dit toch zo'n 100cc.

Wat denken jullie hierover?



Mooi toch! Je zoontje geeft aan wat genoeg is!
Opdringen is niet goed hoor, als hij meer behoefte heeft gaat hij echt wel weer meer drinken.
 
Terug
Bovenaan