Flesvoeding met een waterontharder? Ervaringen?

Hii mommys (to be),

Momenteel ben ik bijna 35 weken in verwachting van ons 2e zoontje.

Aangezien ik flesvoeding moet geven vroeg ik mij af of iemand fles voeding heeft gegeven met onthard water.

Internet zegt dat dit niet verstandig is door het zoutgehalte, al kan ik er echt heel weinig over vinden.

Verloskundige en kraamzorg weten er vrijwel niks over te vertellen.

Kunnen jullie mij raad geven?!

Liefss?

Wij hebben geen water ontharder, maar beide dochters toch gewoon flesvoeding gegeven met normaal warm kraanwater. Dus zonder magnetron of waterkoker te gebruiken, altijd gewoon warm water uit de kraan. Wel wonen we in een gebied waar het water zeer schoon is. Maar beide dochters zijn er prima groot op geworden en hebben nooit ergens last van gehad.

Nederlands water is zooooo goed, het beste en schoonste in de wereld. Als je daar al geen flesje mee kunt maken, hoe doen al die miljoenen kindjes buiten Europa dat dan?
Ik zou het zeker met een water ontharder gewoon doen, is echt prima!

Bedankt voor je berichtje.

Het gaat meer om de hoeveelheid zout dat in ons water zit door die ontharder. Die kleine maagjes zijn nog zo kwetsbaar.

Denk dat ik t ga proberen. ☺️?

Wij hebben nooit het idee gehad dat hij er last van had. Met 9 maanden is hij ook gewoon kraanwater gaan drinken en vind het heel lekker. Weinig darmkrampen gehad als baby

Terug
Bovenaan