flesvoeding met leidingwater?

Hoi,

even een vraagje?
hoe maken jullie je flessen klaar, koken jullie het water eerst van te voren?
ik haal water uit de kraan en doe dit dan 25 sec in de magnetron, maar nou hoor ik weer dat dit niet mag?
wie weet hier meer over.

groetjes smonie
 
Hoi Smonie,

In Nederland wordt geadviseerd om tot 6 maanden afgekoeld, gekookt water te geven. Daarna hoeft het echt niet meer. Sommige cb's zeggen al dat je na 3 maanden gewoon water mag geven maar de algemene regel is 6 maanden.

Groetjes F.
 
Op mijn CB raadden ze tot 6 weken (niet 6 maanden) aan de flesvoeding met gekookt water te bereiden. Hierna mag je het met gewoon leidingwater doen. Ook op diverse voorlichtingsavonden werd deze termijn genoemd. Mijn zoontje heeft het er prima op gedaan.
 
Hoi Smonie,

Bij de apotheek en ons CB vertellen ze nu dat je gewoon kraanwater mag gebruiken ipv afgekoeld gekookt water. Als je het water kookt en laat afkoelen komen er net zo goed weer bacterien in. Het leidingwater in Nederland is vergelijkbaar met water dat je koopt in flessen zoals Spa. Volgens mij doe je het dus goed.
Ik heb nog wel een handige tip gehoord: je kunt 2/3 deel koud water nemen en er 1/3 deel kokend water bij doen, dan heb je direct de goede temperatuur voor een flesje.

Groetjes Jo
 
Hoi,

Ik heb van het cb gehoord dat je alleen het water hoeft te koken als je de flessen een aantal uur van tevoren maakt, bv alle flessen voor de dag. Wij kregen ook de termijn van 6 weken te horen om het water eerst te koken.

Desiree
 
Ik kookte alleen water vooraf als ik het meenam als we een dagje weg gingen.
Als ik de fles klaarmaakte en gelijk gaf, nam ik gewoon kraanwater, even in de magnetron en klaar.
In nederland is het kraanwater van goede kwaliteit, je moet alleen oppassen als je in een oud huis woont en een loden waterleiding hebt.
In spa komen net zo goed bacteriën, dus dat is alleen maar onnodig duur.
groetjes Melanie
 
Hoi Smonie,

Ik gebruikte friso zuigenlingenmelk en op de verpakking staat dat je gewoon kraanwater in de fles moet doen. Opwarmen in de magnetron, voeding erbij, mengen en klaar is het.
Alleen als je het voor een hele dag klaar maakt dan moet je het water eerst koken.
Zo heb ik het ook altijd gedaan.

Groetjes Sanne
 
Terug
Bovenaan