Flesvoeding met quooker en koudwatery

VAnaf mijn kindje 6 weken oud is krijgt hij nutrilon HA. Ik heb vanaf het begin zijn flesje gemaakt met de helft kokend water uit de quooker en de helft koud kraan water. Hierna is het op temp.
 
is dit nu wel goed? Ik krijg binnen mijn fam te horen dat ik mijn kindje zo ziek maak. Dat het water uit de quooker niet goed is...
 
wie heeft er hier ervaring mee? 
Hij is op dit moment verkouden en zit vol met slijm. Kan dit komen door dat ik zijn voeding op deze manier maak?
 
 
 
Laat ik voorop stellen dat ik geen expert ben. Maar water uit de quooker lijkt me sowieso niet het probleem. Ongeacht wat er gebeurt in het reservoir van de quooker het water wordt er gekookt. Eventuele schadelijke bacteriën zijn daarmee gedood. Zelfde idee als een normale waterkoker lijkt me.

Koud kraanwater daarentegen ben ik zelf wat huiveriger mee. Dit is namelijk water wat nog niet gesteriliseerd is van bacteriën. Ik heb ook heus wel eens sporadisch een flesje met warm kraanwater gemaakt als ik even geen andere optie had.

het makkelijkste is naar mijn idee gewoon je flesje vullen met koud kraanwater en dan voor een minuut op max. Watt in de magnetron. Deze straalt eventuele schadelijke bacteriën automatisch dood binnen zo’n tijd en geeft het water gelijk een goede drinktemperatuur. (Dit is uiteraard de tijd die ik hanteer voor onze magnetron, kan best een beetje verschillen bij jou) 

Als je kindje wat ouder is denk ik dat überhaupt niet zoveel meer uitmaakt hoe je het doet. Dan is hun afweersysteem al een stuk beter maar ik zou voor de zekerheid de eerste maanden of het eerste jaar zelfs toch het zekere voor het onzekere nemen.
 
 
En maak je niet druk om zijn verkoudheid, hoort er sowieso bij en al helemaal tijdens dit seizoen. Grotere kans dat dit komt door iemand die vlak langs hem liep op straat/in de winkel met een verkoudheid dat dat dit komt door de manier waarop je zijn flesje maakt. 
 
 
Wij geven onze kleine van 7 weken ook de fles met water uit de quooker aangevuld met koud water. Tegenwoordig mag je gewoon kraanwater gebruiken.
Gewoon doen waar je je goed bij voelt :)
 
 
 
 
 
 
Terug
Bovenaan