flesvoeding na bevalling -> lekkende borsten

Hallo,

Misschien dat iemand van jullie me kan vertellen ofdat dit normaal is. Ik   ben 3 weken geleden bevallen en heb heel bewust voor flesvoeding gekozen (bij mijn 1e kindje heb ik 10 weken borstvoeding gegeven, maar ik voelde me er doodongelukkig bij). Ik heb meteen na de bevalling het advies gekregen om een strakke bh te dragen en heb 2 pilletjes moeten slikken, zodat ik de 3e dag (bijna) geen stuwing zou krijgen.

Nu heb ik dus wel stuwing gehad, wel niet zo erg als dat ik borstvoeding zou hebben gegeven. Mijn borsten voelen nu nog steeds gevoelig aan en lekken vocht. Mijn verloskundige heeft bij de 8e dag aanbevolen om weer te beginnen met de pil en mijn borsten een paar dagen te koelen. Dit heb ik gedaan. De pijn in de borsten is nu weg, maar ze lekken nog steeds, ook zijn ze nog niet helemaal soepel (er staat nog een beetje spanning op).

Is dit normaal (dat deze nog steeds lekken/ spanning nog een beetje op de borsten)  ? I
k ben van plan om eventueel, mocht ik na het weekend nog last hebben, contact op te nemen met mijn verloskundige.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties !

Liefs Dazzle
 
Hoi Dazzle,

Of het normaal is dat je borsten nog lekken, weet ik niet, maar ik heb er alleszins geen last van gehad. Onze dochter is geboren op 19/12/2005 en ook ik had lang daarvoor al besloten geen borstvoeding te willen geven. Na de bevalling heb ik ook, zoals jij beschrijft, 2 pilletjes gekregen om de melkproductie te stoppen, en ik heb nooit ergens last van gehad. Ik heb helemaal geen stuwing gehad, en ben nooit ook maar één druppel melk/vocht verloren. Of dát normaal is, weet ik ook niet, het was voor mij de eerste keer. Toen 2 jaar geleden mijn zoontje geboren werd, heb ik me laten overhalen om toch borstvoeding te geven...

Groetjes,
Marian
 
Hoi Dazzle,

Wat vervelend dat je lekkende borsten hebt.
Ik weet niet of het gewoon is om zo lang lekkende borsten te houden als je na bevalling geen bv geeft.
Maar toen ik bij mijn zoon (nu 3 jaar) na 2 maanden stopte met bv geven, heb ik nog een maand lang 6 keer per dag gekolfd om hem dus toch moedermelk te geven.
Maar na een maand was ik dat zat. En ben gaan afbouwen, maar ik had ca nog 3 maanden lang lekkende borsten nadat ik helemaal gestopt was.

Ik geef nu al 13 maanden bv aan mijn dochter en ben benieuwd of ik weer zo lang lekkende borsten heb als ik ga stoppen.
Sterkte ermee
groetjes Chantal

 
Hoi,
Na de geboorte van mijn dochter heb ik alleen de eerste 24 uur borstvoeding gegeven. Ze is nu 6 weken en pas sinds een week of 2 heb ik geen last meer van lekkende borsten. Ik vond het ook vrij lang duren voor ze weer helemaal soepel waren, volgens mij wel een week of 2. Verschil is alleen wel dat ik geen pilletjes gehad heb en in eerste instantie Merlijne wel een paar keer aangelegd heb.
Groetjes Thirsa
 
Terug
Bovenaan