flesvoeding nogmaals verwarmen?

Omdat Fleur soms dagen bijna niet drinkt (denk door tandjes) zet ik haar fles na een paar slokken gewoon terug in de koelkast en verwarm het na een uurtje nogmaals.

Dit doe ik sinds 2 dagen daarvoor gooide ik dagelijks wel 5 flessen weg, vond ik wel een beetje zonde. Ik vraag me alleen af of dit wel mag, nogmaals verwarmen, ze heeft verder geen kramp oid.

Iemand enig idee?

Volgens mij heeft het met voedingsstoffen te maken die verloren gaan als je het nog een keer opwarmt. Maar zeker weten doe ik het niet.
Mijn schoonzusje gebruikt een warmhoudtasje. Ik denk dat je het wel bij Prenatal ofzo kan kopen. Het is van piepschuim. De fles koelt zo in ieder geval een stuk minder snel af.
En je kunt natuurlijk ook gewoon wat minder maken en bijmaken als ze toch meer wil.
Zonde als je steeds alles weer kunt weggooien.

Groetjes,
Marianne

Hoi,

In principe mage het niet maar aan de andere kant klopt het niet.....
Je mag het namelijk (mits goed hygiënisch) 24 uurs voeding maken.... Dan wordt het dus verwarmd met bereiding, en nogmaals met het opwarmen voor gebruik...
Is naar mijn rekenmachine ook nog steeds de 2e keer....

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi,

De voeding mag inderdaad niet nogmaals worden opgewarmd. Dat heeft te maken met de grote kans op bederf door bacteriegroei (zoals het risico op Enterobacter Sakazakii in poedervormige zuigelingenvoeding). Daarom wordt ook aangeraden om de voeding per flesje klaar te maken. Kijk anders eens op de site van het Voedingscentrum voor de landelijke advisering.

Groetjes van Yvonne

Hoi,
ik zou gewoon minder maken als ik jouw was. Bijv. met 60 cc water en dan de schepjes voeding erbij, beginnen. Lust ze wel meer, dan heb je toch zo bijgemaakt.

Ik doe het ook altijd hoor, nooit geen problemen gehad.
Bij het maken van 24-uurs voeding met friso-comfort, doe je poeder erbij als het water nog heet is, anders lost het niet op, dus wordt het wel 2 keer...
Als je er geen goed gevoel bij hebt, dan moet je het niet doen. Maar het is idd wel zonde.
Sil

Terug
Bovenaan