Flesvoeding Omnio?

Onze Kas (morgen 11 weken) heeft nogsteeds behoorlijk last van krampjes. Hij krijgt al een aantal weken infacol, dat geeft iets verbetering maar lang niet genoeg (naar mijn zin). Verder krijgt hij probioticum.

Nu raadde een vriendin Omnio van Nutrilon aan, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Deze voeding is voor moeilijke ontlasting en krampjes. Nu heeft Kas gewoon zachte (groene) poep, niet iedere dag. Dus ik vraag me af of het dan zin heeft om Omnio te geven, t is niet de bedoeling dat zijn ontlasting dunner wordt.

Ik hoop dat jullie misschien een gouden tip hebben!
Vind dit zo ontzettend zielig!

T ene moment is hij "aan het spelen" en dan ineens begint hij te schreeuwen van de pijn.

Groetjes Anne

de darmpjes moet je ook echt zelf de kans geven ik weett is makkelijk gezegd maar ook mijn meisje heeft er last van...

de darmen hebben echt een 3 maanden nodig om te wennen... wat je kan proberen (als je het nog niet doet) een andere fles die met een s vorm.. (difrax..) je hebt ook speciale met een staafje erin voor de lucht(weet zo snel de naam niet sorry)
tussendoor laten boeren.. dit helpt echt allemaal eraan mee... je kan je kindje wel "volstoppen" met dingetjes voor zn darmen maar ook daaraan moeten de darmen wennen... en als je zegt dat de ontlasting soepel is waarom dan andere voeding want dan is het niet de stoelgang die dwars zit maar misschien lucht????

succes met je zoontje!!
hopelijk zijn die vervelende krampjes snel weg!!

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb even gezocht online naar Dr Brown en zie dat er verschillende flessen te krijgen zijn, met brede hals, smalle hals en van glas.
Enig idee wat het verschil of de beste is?

De S fles van Difrax heb ik al geprobeerd, deze werkt helaas niet.

Wij hebben zowel de brede hals als de smalle hals van Dr Brown en het systeem is hetzelfde. Jasmijn heeft een voorkeur voor de speen van die van de smalle hals en zelf heb ik een voorkeur voor de brede hals (vult makkelijker ;-)

Succes met Kas, die krampjes zijn zo zielig!

Ik ben het wel met kleutermama eens. De darmen moeten er gewoon ook aan wennen. En er is tegenwoordig zoveel te krijgen wat het verhelpt of verzacht maar zo leren de darmen het nog steeds niet.
Ik heb best makkelijk praten hoor, Andries heeft er bijna geen last van. Maar heb alleen als het heel erg was hem wat cinababy gegeven en niet standaard voor iedere voeding infacol.
Ow ja gaan de krampjes nou echt een keer niet over. En je hart breekt van het gillen van de pijn van je baby. Dan wil het wel eens helpen om net te doen of tempretuur je hem even. Daardoor komen vaak de scheetjes. Maar dat moet je ook weer niet standaard gaan doen, want dan worden de darmen ook weer lui.

Maar die Dr. Brown fles blijkt echt heel goed te werken. Zou niet direct hele andere voeding gaan nemen.

hey,

ik kan mij herinneren dat groene poep niet goed is. mijn zoontje had veel allergieën en had dit ook, huilde ook veel. misschien heeft jouw zoontje dit ook? niet om je overbodig veel zorgen te geven maar misschien is dit wel waar de krampjes vandaan komen?
is hij verkouden? last van longen of eczeem?
ben je bekend met kinesiologie? als je ineteresse hebt moet je het maar laten weten.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan